AJ1RC_DI2B Didaktika 2B

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/0/24. konzultace. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course will review the background and development of teaching English to Young Learners(TEYL). The participants will analyse the YLs needs and they will suggest and examine appropriate approaches to TEYL. They will also explore, evaluate and adapt methodology and materials used for teaching YLs.
Osnova
  • 1. Who is a young learner 2. How children learn languages 3. Classroom management 4. Planning a syllabus 5. Designing topic based lessons 6. Designing story based lessons 7. Designing activity based lessons 8. Teaching English over the curricula, CLIL 9. Giving and getting feedback, monitoring progress 10. Assessing YLs 11. Resources and materials 12. Presentations and microteaching 13. Microteaching
Metody hodnocení
Typ výuky: konzultace 80% attendance Portfolio Active participation in class
Vyučovací jazyk
Norština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018.