AJ2MP_LVZS Literatura ve výuce AJ na ZŠ

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
St 21. 2. St 11:35–13:15 učebna 2, St 28. 2. St 11:35–13:15 učebna 2, Čt 1. 3. Čt 7:00–8:40 učebna 59, Pá 23. 3. St 11:35–13:15 učebna 2, Čt 29. 3. Čt 7:00–8:40 učebna 59, So 15. 9. Čt 7:00–8:40 učebna 59
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course should provide a context and theoretical background for using authentic literature in ELT. It also aims to examine and try out classroom techniques used with literature in ELT. The course is classroom-oriented, it is based on published materials and it will require the participants to be active in contributing to discussions and having hands-on experience in the sessions. The participants will be expected to reflect on the experience and share their reflections with their peers.
Osnova
  • 1. Different approaches to using authentic literature in ELT Literature with a capital L and a small l. Rationale for using authentic literature 2. Choosing the right book What do we look for and why Criteria of choice 3. Methodological overview of using literature in ELT Looking for appropriate tasks Using ELT techniques 4. Using short stories 5. Using novels 6. Using drama techniques with drama texts 7. Using storytelling techniques 8. Creative writing based on literatur 9. Post-reading activities 10. Monitoring progress, giving feedback 11. to 14. Presentations, feedback, evaluation
Literatura
  • COLLIE, Joanne a Stephen SLATER. Literature in the language classroom : a resource book of ideas and activities. Cambridge: Cambridge University Press, 1987, vi, 266. ISBN 0521312248. info
Metody hodnocení
Active participation in the lessons and in the discussions on moodlink Tasks to be done from lesson to lesson A series of lesson plans (4 is minimum)/ pre-, while-, post-reading activities based on one or more literary texts Presentation of the Project (LPs) with 5-minute microteaching Project Log ( a collection of LPs, comments, tasks, teaching aids etc.)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009.