OV3MP_MM1 Multimédia ve výuce OV a ZSV

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Gabriela Ducháčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Gabriela Ducháčková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Ducháčková, Ph.D.
Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Marie Baráčková
Rozvrh
St 17:05–18:45 učebna 42, Čt 18:00–19:40 učebna 30
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 5 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/5, pouze zareg.: 0/5, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/5
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Díky absolvování kurzu studenti pochopí význam mediální výchovy pro žáky základních a středních škol. Kurz je orientován na praktické využití teoretických poznatků z oblasti masových médií pro výuku mediální výchovy na ZŠ i SŠ v rámci předmětu občanská výchova, základy společenských věd i jiných předmětů.
Osnova
  • V rámci předmětu Multimédia ve výuce OV a ZSV je věnována pozornost tématům vycházejícím z Rámcových vzdělávacích programů pro ZŠ a SŠ- kritickému vnímání mediálních sdělení, interpretaci vztahu médií a reality, stavbě mediálních sdělení, vnímání autora mediálních sdělení, fungování a vlivu médií ve společnosti a také praktické tvorbě mediálních sdělení a práci v realizačním týmu
Literatura
  • www.medialnivychova.cz
  • Kunczik, Michael. Základy masové komunikace. Translated by Štěpánka Kudrnáčová - Milan Šmíd. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1995. 307 s. : g. Pozn. ISBN 80-7184-134-.
  • www.rvp.cz
  • Jirák, Jan - Köpplová, Barbara. Média a společnost. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. 207 s. Bibliografie: s. 200-207. ISBN 80-7178-697-7.
  • Burton, Graeme - Jirák, Jan. Úvod do studia médií : More than meets the eye (Orig.). 1. vyd. Brno : Barrister & Principal, 2001. 391 s. ISBN 80-85947-67-6.
  • McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. 447 s. Bibliografie: s. 417-444. - Rejstřík. ISBN 80-7178-200-9.
  • Micienka, Marek . Rozumět médiím. Metodické příručka, CD ROM. Partners Czech
Metody hodnocení
Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích (absence max. 1 hodina) a odevzdání seminárního úkolu. Seminární úkoly: 1. Vytvořit reklamu na něco obyčejného- např. papír, svorky, hřebík…. Forma zpracování je libovolná např. video, audio, plakát, … nebo 2.Metodicky propracovaný návrh projektu mediální výchovy pro ZŠ nebo SŠ(7 vyučovacích hodin).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2008.