SZ7MP_1AB2 Cizí jazyk C - jazyk anglický

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marika Hildebrandová (cvičící)
Garance
PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Předpoklady
Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu na úrovni B2 (Evropského referenčního rámce jazyka), jsou zvládnuté základy anglického jazyka na úrovni B1. The intermediate student (Level B2) can understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics, including discussions in his/her field of specialisation. Can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. Can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16
Jiné omezení: Level B2 English Course
Mateřské obory/plány
předmět má 80 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The student will learn about 1) My Field of Study. a) Hot issues in the teacher's course of study. Current resources. b) Special texts and internet resources related to the field of study. E-learning. c) Scanning the text, skimming for main ideas, key words. Summarizing. Interpreting the data. Making a comment. Expressing opinion. d) Bachelor and Previewed Diploma Work Annotation and Summary 2) People and cultural differences. Globalization versus national identity. Texts 7, 14, 15 a) Reading comprehension. Critical thinking. Making a comment. Opinion exchange. Oral presentation
Osnova
  • Week 1 Information about the course. Needs analysis. Week 2 – 3 My field of study. Hot issues, special texts and current resources related to the teacher's course of study. E-learning. Discussion, sharing information, mini-presentation. Formal style – revision (formal X informal style, passives, linking expressions, lexical differences). Bachelor work annotation and summary. W 3: Semestrial project assignment: Presentation of bachelor thesis. (Ideally 3 presentations in one class, 10 minutes each, handouts for fellow-students/power-point presentation, vocabulary pre-teaching, presenting on the basis of a brief outline/abstract) Week 4 – 7 Internet as a source of information about MU and possibilities of studies/scholarship abroad. Text 3. Scanning the text, selecting relevant information, organising ideas + note taking, mini-presentation in groups. Writing skills development – compulsory written assignments: motivation letter + personal project description. Week 8 – 9 Learning difficulties. Text 19. Unit 4 (Comm. ESP Practice). Reading strategies improvement: comprehension, scanning the text, skimming for main ideas, key words, summarizing. Discussion, making a comment, expressing opinion, problem solving. W 10 – 14 European Union: 'Wonderful future' or a new source of controversy and tension? Text 16 + up-to-date materials related to the topic. Arguing a point, making a comment, Euronews/BBC news.
Literatura
  • VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
Metody hodnocení
Practical language lessons. Reading comprehension tasks. Written assignments. Discussions. Practical lesson demonstration for future basic school pupils based on the studied subjects (incl. lesson plans, hand outs,visuals, teaching aids, etc.) Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.) během praktických cvičení a odevzdávané formou e-lerningu, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Credit requirement - Practical lesson demonstration for future basic school pupils based on the studied subjects (incl. lesson plans, hand-outs, visuals, teaching aids, etc.)
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Nutno mit absolvovane predmety z bakalarskeho studia SZ7BP_CJA1 a SZ7BP_CJA2.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.