SZ7MP_ALP2 Seminář k alternativní pedagogice

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jarmila Svobodová, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. (cvičící)
prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc. (cvičící)
doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miroslav Coufal (cvičící)
Mgr. Silvie Malá, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Jarmila Svobodová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7MP_ALP2/01: Po 12:30–13:15 učebna 38, J. Svobodová
SZ7MP_ALP2/02: Po 12:30–13:15 učebna 38, J. Svobodová
SZ7MP_ALP2/03: Po 13:25–14:10 učebna 38, J. Svobodová
SZ7MP_ALP2/04: Po 13:25–14:10 učebna 38, J. Svobodová
SZ7MP_ALP2/05: Po 14:20–15:05 učebna 38, J. Svobodová
SZ7MP_ALP2/06: Po 14:20–15:05 učebna 38, J. Svobodová
SZ7MP_ALP2/07: Út 12:30–13:15 učebna 38, M. Coufal
SZ7MP_ALP2/08: Út 12:30–13:15 učebna 38, M. Coufal
SZ7MP_ALP2/09: Út 13:25–14:10 učebna 38, M. Coufal
SZ7MP_ALP2/10: Út 13:25–14:10 učebna 38, M. Coufal
SZ7MP_ALP2/11: St 10:40–11:25 učebna 38, R. Pospíšil
SZ7MP_ALP2/12: St 10:40–11:25 učebna 38, R. Pospíšil
SZ7MP_ALP2/13: Čt 13:25–14:10 pracovna doktorandů, J. Škrabánková
SZ7MP_ALP2/14: Čt 13:25–14:10 pracovna doktorandů, J. Škrabánková
SZ7MP_ALP2/15: Čt 14:20–15:05 pracovna doktorandů, S. Malá
SZ7MP_ALP2/16: Čt 14:20–15:05 pracovna doktorandů, S. Malá
SZ7MP_ALP2/17: Čt 15:15–16:00 pracovna doktorandů, S. Malá
SZ7MP_ALP2/18: Čt 15:15–16:00 pracovna doktorandů, S. Malá
SZ7MP_ALP2/19: Čt 16:10–16:55 pracovna doktorandů, S. Malá
SZ7MP_ALP2/20: Čt 16:10–16:55 pracovna doktorandů, S. Malá
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 31 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Obsah předmětu slouží k rozšíření a propojení informovanosti o možnostech alternativnáích postupů ve výchově a vzdělávání.
Osnova
  • Humanismus, demokracie, pluralismus a alternativnost v pedagogice. Pokusy o klasifikaci alternativních škol. Historické prameny alternativního myšlení a alternativních pedagogických systémů a reformní pedagogika. Vybrané rysy alternativních výchovných a vzdělávacích postupů. Waldorfská škola. Montessoriovská škola. Daltonská škola. Freinetovská škola. Jenská škola. Alternativní školy v 70. letech 20. století. Uplatnění alternativních principů a metod v současných vzdělávacích projektech v ČR. Kooperativní škola, inkluzivní škola, otevřená škola. Integrovaná tématická výuka, projektová výuka, Začít spolu, Dokážu to. Angažované učení, škola hrou, individualizované učení. Program Škola podporující zdraví.
Metody hodnocení
Semináře probíhají každý týden, jednotliví vyučující určují program, úkoly a podmínky pro zápočet.
Informace učitele
Literaturu, kterou budeme postupně doplňovat, najdete na stránce: www. ped.muni.cz/wedu - Studium - Ke stažení - Celoživotní vzdělávání
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Předmět je ukončen zápočtem. V kompetenci vyučujících jednotlivých seminářů je stanovit podmínky pro udělení zápočtu.
Předmět je vyučován každoročně.
Sylabus předmětu je uveden na stránkách www.ped.muni.cz/wedu - studium-ke stažení-ostatní-AP.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.