ZS1MK_RCR2 Jazyková cvičení a reálie 2 - Rj

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/0/8. 8. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Jarmila Krystýnková, CSc.
Předpoklady
Úspěšné zvládnutí ruského jazyka na úrovni 3. ročníku.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní důraz předmětu je kladen na rozvíjení základních komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci konverzačních a reáliových témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení a porozumění při práci s texty z oblasti kulturologie a aktuálními periodiky.
Osnova
  • Předmět obsahuje základní konverzační témata:1.Věda a vědecký výzkum. 2. Význam studia a vzdělávání. Školské systémy u nás a v zahraničí.3. Problematika drog a závislostí. Do reáliové částí předmětu byla zařazena témata: umění v životě člověka, ruské lidové užité umění, hudba, malířství, architektura.
Literatura
  • www.rambler.ru
  • GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govoriť po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
  • PUTNA, Martin C. Rusko mimo Rusko. Brno: Petrov, 1993. 200 s.ISBN 80-85247-45-3.
  • BOJCOV, I. A., MAKUCHINA, E.A. Okno v Rossiju. Bratislava: Metodické centrum, 1995. 184 s. ISBN 80-88796-14-8.
  • TALICKA, Jelizaveta a kol. Textová cvičebnice pro praktická cvičení a reálie. Praha: SPN, 1985. 102 s. 17-409-85.
  • LICHAČOV, D. S. Russkoje iskusstvo ot drevnosti do avantgarda. Moskva: Iskusstvo, 1992. 408 s. ISBN 5-210-00326-4.
  • FOZIKOŠ, A. Reálie rusky mluvících zemí. Plzeň: Fraus, 1998. 76 s. ISBN 80-85-784-76-9.
  • ŠPIDLÍK, Tomáš. Ruská idea. Velehrad: Refugium, 1996. 415 s. ISBN 80-86045-02-1.
  • NEKOLOVÁ, Věra a kol. Ruština nejen pro samouky. Praha: Leda, 2002. 536 s. ISBN 80-85927-96-9.
  • My čitajem i govorim o russkich chudožnikach. Moskva: Russkij jazyk, 1989. 181 s. ISBN 5-200-00836-0.
  • TALICKÁ, Jelizaveta KORYČÁNKOVÁ, Simona. Russkaja reč. Scenarii neprinuždennogo obščenija. Díl I, II. Brno: MU, 1994, 1996.
Metody hodnocení
Seminář. Zápočet. Gramatický a lexikální test. Zpracování odborné studie či eseje na základě dané osnovy předmětu, tj. na základě konverzačních témat dle vlastního výběru (umění v životě člověka, ruské lidové užité umění, malířství, architektura).
Informace učitele
Rozsah studie 5 - 7 s. Studie bude obsahovat obecný úvod, vlastní studii, závěr a zhodnocení, použitou literaturu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.