SP4MP_1AB2 Cizí jazyk C - jazyk anglický

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Garance
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh
Čt 7:00–8:40 učebna 4
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
SP4MP_1AB2/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. G. Hublová
Předpoklady
Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu na úrovni B2 (Evropského referenčního rámce jazyka) je aktiví znalost anglického jazyka na úrovni B1 (pre-intermediate). The intermediate student (Level B2) can understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics, including discussions in his/her field of specialisation. Can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. Can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Level B2 English Course
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course is designed to develop especially the following: 1) Specialized language related to student’s subject/s of study. 2) Academic skills: speaking: giving a presentation; writing: application for a scholarship, project statement) 3) "Abstract" vocabulary 3) Grammar (level B2) 4) Language skills (listening, speaking, reading, writing) by means of up-to-date topics related to education or academic sphere.
Osnova
  • W 1 Mock test W 2 – 5 Education, school, teaching (educational systems and strategies, teaching methods, lesson plans, motivation in education, dealing with problems in the class – classroom management, teaching pupils/students with special needs…) (discussion, listening, reading, vocabulary) Academic skills: Language of discussion/argumentation, critical thinking W 2 Oral presentations allocation Grammar: W 2 Present tenses W 3 Past tenses W 4 Future in English (will, going to, present continuous; time clauses: when, as soon as… I am) W 5 Present perfect simple and continuous W 6 Academic skills: Application for a scholarship, project statement (layout + structure; punctuation; linking words) Assign project statement + application for a scholarship W 7 Academic skills: Language of presentation + presentation skills Grammar: Modals I (can, have to, allowed to, must, mustn’t, should) W 8 Mock test W 9 – 13 Oral presentations + follow-up discussions Grammar: W 8 Word order – indirect questions,… W 9 Reported speech W 10 Conditionals (first, second, zero) W 11 Verbs + prepositions W 12 Phrasal verbs I W 13 Make X do W 14 Credit test
Metody hodnocení
In-term assignments: A) Project statement + application for a scholarship (assigned in W 6, first draft due on W 8, second draft due on W 11), B) Oral presentation; Credit requirements: 1) Attendance; 2) Completed in-term assignments; 3) Credit test (3 parts: listening, reading comprehension, use of English; level B2; passing limit 50%).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
In order to be credited, students are required to complete all in-term assignments and meet all deadlines.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každý semestr.
Nutno mit absolvovane kurzy na urovni B1.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.