A2MP_DI1B Didaktika 1B

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The subject is focused on some practical aspects of teaching and is built up on student experience from their own teaching practice. At the end of the semester students will better understand the main principles of teaching grammar, vocabulary and language skills and should be able to design activities to present and develop them.
Osnova
  • Teaching grammar
  • Teaching vocabulary
  • Teaching speaking
  • Teaching reading
  • Teaching listening
  • Teaching writing
Literatura
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Metody hodnocení
Requirements: active participation in sessions, submitting a portfolio, two contributions in discussion forums on moodlinka, end-of-term test. Type of teaching: workshop, group discussion, problem solving.
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1338
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.