AJ3DC_TEHO Testování a hodnocení na středních školách

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/0/12. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Účelem kurzu Testování a hodnocení je poskytnout informace o zásadách, teorii a praxi této metodické disciplíny. V jeho průběhu se studenti seznámí s popisem hlavních typů testů a naučí se mezi nimi rozlišovat, osvojí si základní pojmy používané při tvorbě a hodnocení testů, dozví se, jaké jsou výhody i nevýhody jednotlivých druhů testů, naučí se testy numericky hodnotit. Získají tak základ pro vytváření vlastních školních testů a pro hodnocení komerčních testů, které se na našem trhu objevily nebo objeví.
Osnova
  • Teaching and testing Kinds of tests and testing Validity, reliability Test development Test techniques Testing writing, testing speaking Testing reading, testing listening
Literatura
    povinná literatura
  • HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
    neurčeno
  • PALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice : designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996, vi, 377. ISBN 0194371484. info
  • BACHMAN, Lyle F. An investigation into the comparability of two tests of English as a foreign language. Edited by Bernard Spolsky. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1995, 228 s. ISBN 0521481678. info
  • CARROLL, Brendan J. a Patrick J. HALL. Make your own language tests : a practical guide to writing language performance tests. 1st ed. Oxford: Pergamon Press, 1985, xi, 172 s. ISBN 0-08-031547-X. info
  • Advanced in language testing. Edited by Bernard Spolsky. Arlington, Va.: Center for Applied Linguistics, 1979, vii, 139 s. ISBN 0-87281-074-7. info
Výukové metody
The course will be taught using the following methods:
1. Independent learning online (prior to the face to face sessions);
2. Group-work (constructing tests);
3. Problem-solving (classroom activities)
4. Pretesting;
5. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase);
6. Tutor's feedback, pretesting results discussed.
Metody hodnocení
Individual weekly projects; peer evaluation.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.