Bi2BP_ZBVL Základy systému a evoluce vyšších rostlin

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0/2. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. RNDr. Zdeňka Lososová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Monika Vašíčková (cvičící)
Mgr. Ivana Kupčíková, DiS. (pomocník)
Garance
doc. RNDr. Zdeňka Lososová, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Zdeňka Lososová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
Bi2BP_ZBVL/01: Po 13:25–15:05 laboratoř 82, Z. Lososová
Bi2BP_ZBVL/02: St 11:35–13:15 laboratoř 82, Z. Lososová
Bi2BP_ZBVL/03: St 7:55–9:35 laboratoř 82, Z. Lososová
Bi2BP_ZBVL/04: Po 9:45–11:25 laboratoř 82, M. Vašíčková
Bi2BP_ZBVL/05: Čt 9:45–11:25 laboratoř 82, M. Vašíčková
Bi2BP_ZBVL/06: Út 17:05–18:45 laboratoř 82, M. Vašíčková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Pozorování významných taxonů vyšších rostlin, jejich vývojových fází, porovnání významných determinačních znaků. Poznání základních zástupců naší flóry, preparace a příprava botanického materiálu pro didaktické účely, určování rostlin.
Osnova
  • 1. Botanické příručky, atlasy, určovací klíče, květeny.
  • 2. mechorosty
  • 3. plavuně, přesličky
  • 4. kapradiny
  • 5. cykasy, nahosemenné rostliny I
  • 6. nahosemenné rostliny II
  • 7. – 14. Magnoliophyta -krytosemenné rostliny: morfologie typických zástupců vybraných čeledí. Podrobně jsou probírány následující čeledi, které jsou uvedeny v učebnicích přírodopisu na ZŠ (Ranunculaceae, Fagaceae, Caryophylleaceae, Brassicaceae, Rosaceae, Fabaceae, Apiaceae, Lamiaceae, Scrophulariaceae, Solanaceae, Boraginaceae, Asteraceae, Liliaceae, Poaceae, Cyperaceae).
Literatura
  • Botanika. 1. vyd. Praha: Scientia. 231 s. ISBN 80-7183-053-4. 1998. info
Výukové metody
laboratorní cvičení
Metody hodnocení
Požadavky k zápočtu: aktivní účast na cvičeních, předložení herbáře 50 vybraných druhů cévnatých rostlin.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.