ROMKC_PAUC Praxe asistenta učitele 2

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0/10. 10 hodin praxe. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Externí lektoři (cvičící)
Garance
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti si zvolí tvořivou aktivitu zejména v oblasti volného času, vyzkouší si své možnosti a schopnosti, v průběhu praxe může vystřídat více zařízení nebo aktivit. Jedná se zejména o oblast volného času, součástí je písemná práce, kde bude uvedena charakteristika činnosti, úkoly, zaměření, sebereflexe a analýza, dotváření pedagogického portfolia. Navrhované možnosti: volnočasová centra, vedení kroužků, různé zájmové činnosti, školní prostředí, internátní zařízení ...
Osnova
  • Součástí vzdělávání sociálních pedagogů je pedagogická praxe, kterou studenti absolvují v průběhu celého studia. Zaměření, cíle a úkoly praxe jsou rozvrženy do jednotlivých semestrů. Volnočasová průběžná praxe - představit studentů, budoucím potenciálním sociálním pedagogům okruh možných pracovních příležitostí - rozšířit dovednosti pedagoga v oblasti volného času, volnočasové pedagogiky a výchovy mimo vyučování - představit v různých organizacích obor sociální pedagogika se zaměřením na volný čas a nabídnout prostřednictvím studentů budoucí odborníky pro oblast mimoškolní výchovy a volný čas
Literatura
  • PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času : [teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 9788073674236. info
  • Zlatý fond her :hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Ivo Jirásek. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 155 s. ISBN 80-7178-636-5. info
  • PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 93 s. ISBN 8021020334. info
Výukové metody
teoretická příprava
Metody hodnocení
Písemná analýza průběžné praxe (5 a více stran) Písemný záznam z průběžné praxe musí obsahovat analýzu a reflexi zařízení, instituce, aktivit a činností, které se studenti v průběhu praxe věnovali, komentář, zhodnocení a popis zjištěných skutečností. Součástí bude potvrzení o absolvování praxe a vlastní sebereflexe z pedagogických činností. Konečnou podobu písemných materiálů dotvoří studenti podle svého zvážení.
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=109411
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013.