Vs3_REFsuz Reflexivní seminář - správa uprchlických zařízení

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Marcela Landová (pomocník)
Mgr. MgA. Michal Maruška (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Předpoklady
- zápis předmětu Teoretický kurz SUZ a Tvůrčí dílna SUZ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Seznámení studentů se specifiky (zejména se specifickými potřebami) cílové skupiny (žadatelé o azyl). Zpětné reflexe zvláštností, které studenti zaznamenali během praktikování v kontaktu s klienty, pojmenování zkušeností, které lze přenést do dalších situací. Reflexe vlastních možností a limitací, se kterými studenti vstupují do komunikace s klienty, pokus o definici vlastních osobnostních úskalí (například předsudků, představ, nesprávných informací) nebo hledání dalších nevyužitých zdrojů v kreativitě, které ještě mohou studenti nabídnout.
Osnova
  • · stresové faktory klienta (žadatele o azyl), jeho prožívání, následné možné projevy chování · definování modelových situací s ohledem na potřeby klienta · role a chování studenta v neformálním, ale strukturovaném setkání s klientem · vhodnost zvolené výtvarné metody vzhledem k potřebám klienta (např. specifika náboženské a kulturní příslušnosti, možnosti komunikace – jazykové bariéry, intelekt nebo jiné limitace, např. somatické, aktuální psychický stav) · definování očekávání (cíle) studenta z kontaktu a práce s klientem · podpůrná skupinová reflexe (vyhodnocení) tvůrčích dílen vzhledem k předešlým bodům osnovy · individuální podpora studenta ve zpětné sebereflexi v rámci významných psychol. momentů v průběhu tvůrčí dílny i mimo ni.
Literatura
  • www.migraceonline.cz/e-knihovna (publikace, články, rozhovory).
  • Sociální práce v praxi : specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Edited by Oldřich Matoušek - Pavla Kodymová - Jana Koláčková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 351 s. ISBN 807367002X. info
  • Psychopatologie pro pomáhající profese :variabilita a patologie lidské psychiky. Edited by Marie Vágnerová. 3. vyd. Praha: Portál, 1999, 444 s. : i. ISBN 80-7178-678-0. info
Výukové metody
Seminář, osobní konzultace
Metody hodnocení
Aktivní účast studenta na setkáních (reflexivních seminářích) s vyučujícím. Vlastní významné postřehy z tvůrčích dílen zaznamenané v elektronické a tištěné podobě min. 1 str. A4 textu.
Informace učitele
Výuka probíhá ve vyhlášených termínech (čtvrtky a pátky), student absolvuje alespoň 3 setkání. Předmět vznikl v rámci projektu: Speciální výtvarná výchova (CZ.1.07/2.2.00/15.0210) Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013.