A2MP_VPx2 Výuková praxe 2

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/0/1. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will be able to find links with the previous teaching practice and use and modify methods and approaches offered in the seminar of didactics.
Osnova
  • 6 lessons taught 12 lessons observed portfolio covering the teaching practice experience - lesson plans and reflection (feedback), self-evaluation sheet, observation report During their teaching practice the students will focus on the following areas: Heterogeneous classes
  • How to work with students who keep using L1
  • How to treat uncooperative students
  • What to do with early finishers.
Literatura
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
  • WALLACE, Michael J. Training foreign language teachers : a reflective approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, ix, 180. ISBN 0521356369. info
Výukové metody
whole term teaching practice in schools
Metody hodnocení
Portfolio covering the teaching practice experience: 1. 6 lesson plans with reflections (feedback),
2. observation report (essay based on the observation dealing with the four areas listed in the syllabus)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=892
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/A2MP_VPx2