PdF:FJMK_DI2 Didaktika 2 - Informace o předmětu
FJMK_DI2 Didaktika 2
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJMK_DI2/01: Pá 22. 2. 12:05–13:45 učebna 56, Pá 1. 3. 10:15–13:45 učebna 56, Pá 8. 3. 12:05–13:45 učebna 56, Pá 29. 3. 13:00–14:40 učebna 56, Pá 5. 4. 13:00–14:40 učebna 56, Pá 12. 4. 14:50–16:30 učebna 56, Pá 19. 4. 14:50–16:30 učebna 56, Pá 26. 4. 13:00–14:40 učebna 56, Pá 3. 5. 10:15–11:55 učebna 56, Pá 10. 5. 13:00–14:40 učebna 56, Pá 17. 5. 14:50–16:30 učebna 56, Pá 24. 5. 10:15–11:55 učebna 56, H. Kyloušková
- Předpoklady
- FJMK_DI1 Didaktika 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na problematiku a formy nácviku výuky jazykových prostředků v jazykové třídě. Po krátkém teoretickém úvodu je vždy věnována pozornost dílčím aspektům, typologii cvičení a aktivizujícím prostředkům. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: definovat jazykové prostředky; vysvětlit jejich vztah k řečovým dovednostem; navrhnout příklady v metodických listech; aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- Compétences linguistiques : Grammaire. Lexique. Prononciation. Orthographe.
- Literatura
- CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
- CUQ, J.-P. Une introduction la didactique de la grammaire en français langue étrangere. 1. vyd. Paris : Didier/Hatier, 1996. 127 s. ISBN 2-278-04568-7.
- HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
- PENDANX, M. Les activités d'apprentissage. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
- TREVILLE, M.-C., DUQUETTE, L. Enseigner le vocabulaire français. 1. vyd. Paris : Hachette, 1996. 188 s. ISBN 2-01-15-5001-7.
- DESMONS, Fabienne. Enseigner le FLE (français langue étrangère) : pratiques de classe. Paris: Belin, 2005, 271 s. ISBN 270113997X. info
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2003, 452 s. ISBN 2-7061-1082-1. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Studenti jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Metody hodnocení
- Seminární práce. Studenti jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podrobné pokyny k průběhu a ukončení předmětu jsou ve studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/FJMK_DI2