NJ2BK_2JCV Jazyková cvičení a reálie 2

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Eliška Dunowski, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavla Marečková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ2BK_2JCV/01: Pá 1. 3. 8:25–10:05 učebna 63, Pá 22. 3. 8:25–10:05 učebna 63, Pá 12. 4. 8:25–10:05 učebna 63, Pá 26. 4. 8:25–10:05 učebna 63, Pá 10. 5. 8:25–10:05 učebna 63, Pá 24. 5. 8:25–10:05 učebna 63, E. Dunowski
NJ2BK_2JCV/02: Pá 1. 3. 12:05–13:45 učebna 64, Pá 22. 3. 12:05–13:45 učebna 64, Pá 12. 4. 12:05–13:45 učebna 64, Pá 26. 4. 12:05–13:45 učebna 64, Pá 10. 5. 12:05–13:45 učebna 64, Pá 24. 5. 12:05–13:45 učebna 64, E. Dunowski
Předpoklady
Erfolgreicher Abschluss der Sprachpraktischen Übungen im vorangegangenen Semester (NJ2BK_1JCV).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Der Kurs zielt ab auf die Unterstützung und Weiterentwicklung der praktischen Sprachkompetenz (Fertigkeiten Lesen, Sprechen und Schreiben). Am Ende des Kurses sollten die Teilnehmer in der Lage sein:
- sich frei zu den Themen zu äußern, die Gegenstand der Diskussion im Seminar sind (vgl. „osnova“),
- den wichtigsten Wortschatz in den behandelten Themenbereichen (mündlich und schriftlich) zu benutzen,
- Texte in den behandelten Themenbereichen zu verstehen und die Hauptgedanken in eigenen Worten neu zu formulieren,
- einen eigenen Standpunkt in den behandelten Themenbereichen zu formulieren.
Kurz je zaměřený na podporu a další rozvoj praktické jazykové kompetence (dovednosti čtení, mluvení a psaní). Na konci kurzu studující by měli být schopni:
- volně se vyjadřovat k tématům, která jsou předmětem diskuse v semináři (srov. „osnova“),
- používat nejdůležitější slovní zásobu v probraných tematických okruzích při ústním a písemném projevu,
- porozumět textům z probraných tematických okruhů a přeformulovat hlavní myšlenky do vlastních slov,
- zformulovat vlastní stanovisko v otázkách týkajících se probraných tematických okruhů.
Osnova
  • Der Kurs ist ausschliesslich auf die Vorbereitung zur schriftlichen und mündlichen Prüfung (B2) ausgerichtet: Präsentation einzelner Testaufgaben, Strategien zur Bewältigung dieser Testaufgaben (Leseverstehen, Hörverstehen, Grammatik, Schreiben, Sprechen)
Literatura
    doporučená literatura
  • LANZ, Monika a Angelika LUNDQUIST-MOG. Mittelpunkt B2 : Deutsch als Fremdsprache für Fortgeschrittene. 1. Aufl. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen, 2007, 127 s. ISBN 9783126766029. info
  • HERING, Axel, Magdalena MATUSSEK a Michaela PERLMANN-BALME. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2002, 248 s. ISBN 3-19-001657-7. info
Výukové metody
seminární cvičení a domácí práce praktische Übung und häusliche Vorbereitungen
Metody hodnocení
Bestehen einer schriftlichen Prüfung am Semesterende (60 % der Punktzahl erforderlich, wobei für jeden Teil muss 60 % der Punkte erreicht werden);
anschließend mündliche Prüfung in Kleingruppen (das Bestehen der Klausur ist Voraussetzung für die Zulassung zur mündlichen Prüfung).
Písemná zkouška na konci semestru;
ústní zkouška ve zkouškovém období;
zvládnutí písemné zkoušky(60 % celkového počtu bodů, přičemž každou část písemné zkoušky je nutné splnit minimálně na 60 % počtu bodů) je předpokladem pro přihlášku na ústní zkoušku.
Další předpoklad: zpracovávání domácích úkolů.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Důležité upozornění: studijní materiály na jednotlivé semináře včetně instrukcí pro jejich vypracování budou zveřejňovány v interaktivní osnově k předmětu. Studenti jsou povinni sledovat tuto aplikaci v ISu a řídit se pokyny vyučujícího.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015.