PdF:AJM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2 - Informace o předmětu
AJM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Mgr. Petra Zetochová (cvičící) - Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJM_VPs2/01: Út 11. 3. 16:40–18:20 učebna 51, Út 22. 4. 16:40–18:20 učebna 51, P. Svojanovský, N. Vojtková
AJM_VPs2/02: Út 18. 3. 16:40–18:20 učebna 51, Út 29. 4. 16:40–18:20 učebna 51, P. Svojanovský, N. Vojtková - Předpoklady
- The course is only offered to students who simultaneously enrolled Teacher Training 2. The capacity limit for the course is 20 students. Teacher training for elementary schools, Teacher training for elementary and language schools, Teacher training for secondary schools, including combined study modes.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- group sharing experience gained in Teaching Practice 2
extending reflective and autoreflective skills
extending professional competences and saturation of professional needs
students will plan lessons in line with ELT principles
students will evaluate their plans and suggest changes
students will give constructive feedback on their peers´lessons - Osnova
- effective lesson planning
- material choice and adaptation
- monitoring and supporting learners
- problem situations in teaching
- sharing experience
- Literatura
- doporučená literatura
- GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
- Výukové metody
- discussions, reflections, self evaluation, further planning
- Metody hodnocení
- regular attendance, reflective interview, portfolio discussion
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/AJM_VPs2