CJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
CJM_VPs1/01: Út 10. 3. 16:40–18:20 učebna 42, Út 24. 3. 16:40–18:20 učebna 42, Út 7. 4. 16:40–18:20 učebna 42, Út 21. 4. 16:40–18:20 učebna 42, Út 5. 5. 16:40–18:20 učebna 42, I. Martinec, B. Vaculík Pravdová, J. Zítková
Předpoklady
!NOWANY( AJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , BiM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , DeM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , FJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , FyM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , HVM_VPs1 Učitelská praxe 1 , CHM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , KvM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , MAM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , NJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , OVM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , RJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , RVM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , SPM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , TEM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , ViM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , VVM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , ZeM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , KLM_VPs1 Učitelská praxe 1 , HLM_VPs1 Učitelská praxe 1 )
Omezení zápisu do předmětu: předmět může být zapsán pouze společně s Učitelskou praxí 1. Maximální počet studentů v semináři je 15.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
- skupinové sdílení zkušeností získaných pro Učitelské praxi 1 - prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností - rozšíření profesních kompetencí a saturace profesních potřeb - stanovení dlouhodobých i krátkodobých cílů výuky a vytváření příprav na hodiny
Osnova
  • - diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek, - skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele, - reflexe zápisů v pedagogickém deníku, - reflexe portfoliových úkolů, - reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 1
Literatura
  • DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
  • VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
  • KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
  • PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004, 380 s. ISBN 807178978X. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
Výukové metody
Skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků.
Metody hodnocení
- aktivní účast na výukových blocích, - předložení vypracovaných úkolů.
Informace učitele
Jednooboroví studenti si znovu zapisují tento předmět pod stejným kódem jako na podzim 2014. Dvouoboroví studenti (studující oba obory na PdF) si zapíší ten seminář, který neabsolvovali na podzim 2014 (např. student OV+ČJ, který absolvoval na podzim 2014 seminář k ČJ, si zapíše na jaře 2015 seminář k OV). Mezifakultní studenti (studující na PdF pouze jeden obor) si předmět znovu nezapisují.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, jaro 2016.