PdF:CJ3DC_LCDr České drama 90. let 20. stol. - Informace o předmětu
CJ3DC_LCDr České drama 90. let 20. století
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/0/6. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. David Kroča, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro střední školy (program PdF, C-CV, směr Český jazyk a literatura pro střední školy)
- ZSS Český jazyk a literatura pro střední školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje studenty se základními vývojovými tendencemi v české dramatice po roce 1989. Na konci tohoto kurzu si posluchač osvojí dovednost: 1) odborně interpretovat díla české dramatiky po roce 1989, 2) analyzovat literární dílo, 3) zařadit literární dílo do kulturního kontextu.
- Osnova
- 1. České činoherní divadlo a drama 90. let. 2. Současné vývojové trendy v české dramatice. 3. Výrazné osobnosti českého dramatu 90. let. 4. Analýzy vybraných dramat. 5. Sekundární literatura předmětu.
- Literatura
- V souřadnicích mnohosti : česká literatura první dekády jednadvacátého století v souvislostech a interpretacích. Edited by Alena Šidáková Fialová - Petr Hruška - Lenka Jungmannová. Vydání první. Praha: Academia, 2014, 817 stran. ISBN 9788020024107. info
- V souřadnicích volnosti : česká literatura devadesátých let dvacátého století v interpretacích. Edited by Petr Hruška. Vyd. 1. Praha: Academia, 2008, 738 s. ISBN 9788020016300. info
- KROČA, David. Krize mikrosvěta. K jednomu tématu v české dramatice 90. let. Weles. Brno: Wendryňská literárně-estetická spol., 2004, č. 20, s. 80-87. ISSN 1214-2948. info
- RYCHETSKÝ, Tomáš. Česká divadelní hra 90. let. Vyd. v tomto souboru 1. V Praze: Divadelní ústav, 2003, 478 s. ISBN 8070081511. info
- Výukové metody
- Studenti seminární formou (rozbory a interpretace vybraných děl) budou vedeni k tomu, aby zvládli identifikovat a analyzovat poetiku literáního díla. Studenti dále budou rozvíjet všechny svoje literárněvědné znalosti a interpretační dovednosti s cílem efektivněji komunikovat s literárním dílem. Budou přitom tvořivě využívat poznatků získaných jak z přímé výuky, tak i skrze samostatnou práci s doporučenou odbornou literaturou, kterou budou moci pravidelně s vyučujícím konzultovat. Hlavní metodou výuky je seminární cvičení.
- Metody hodnocení
- Podmínkou k ukončení předmětu je aktivní účast při výuce a minimální účast alespoň 80% výukových hodin.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/CJ3DC_LCDr