CJ3DC_LCDr České drama 90. let 20. století

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/0/6. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. David Kroča, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět seznamuje studenty se základními vývojovými tendencemi v české dramatice po roce 1989. Na konci tohoto kurzu si posluchač osvojí dovednost: 1) odborně interpretovat díla české dramatiky po roce 1989, 2) analyzovat literární dílo, 3) zařadit literární dílo do kulturního kontextu.
Osnova
  • 1. České činoherní divadlo a drama 90. let. 2. Současné vývojové trendy v české dramatice. 3. Výrazné osobnosti českého dramatu 90. let. 4. Analýzy vybraných dramat. 5. Sekundární literatura předmětu.
Literatura
  • V souřadnicích mnohosti : česká literatura první dekády jednadvacátého století v souvislostech a interpretacích. Edited by Alena Šidáková Fialová - Petr Hruška - Lenka Jungmannová. Vydání první. Praha: Academia, 2014, 817 stran. ISBN 9788020024107. info
  • V souřadnicích volnosti : česká literatura devadesátých let dvacátého století v interpretacích. Edited by Petr Hruška. Vyd. 1. Praha: Academia, 2008, 738 s. ISBN 9788020016300. info
  • KROČA, David. Krize mikrosvěta. K jednomu tématu v české dramatice 90. let. Weles. Brno: Wendryňská literárně-estetická spol., 2004, č. 20, s. 80-87. ISSN 1214-2948. info
  • RYCHETSKÝ, Tomáš. Česká divadelní hra 90. let. Vyd. v tomto souboru 1. V Praze: Divadelní ústav, 2003, 478 s. ISBN 8070081511. info
Výukové metody
Studenti seminární formou (rozbory a interpretace vybraných děl) budou vedeni k tomu, aby zvládli identifikovat a analyzovat poetiku literáního díla. Studenti dále budou rozvíjet všechny svoje literárněvědné znalosti a interpretační dovednosti s cílem efektivněji komunikovat s literárním dílem. Budou přitom tvořivě využívat poznatků získaných jak z přímé výuky, tak i skrze samostatnou práci s doporučenou odbornou literaturou, kterou budou moci pravidelně s vyučujícím konzultovat. Hlavní metodou výuky je seminární cvičení.
Metody hodnocení
Podmínkou k ukončení předmětu je aktivní účast při výuce a minimální účast alespoň 80% výukových hodin.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.