ZS1MK_LSM2 Světová literatura pro mládež 2

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/0/1. 12 konzultací. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MK_LSM2/OS01: Pá 26. 2. 10:15–13:45 učebna 24, Pá 11. 3. 7:30–11:00 učebna 24, Pá 1. 4. 13:55–17:25 učebna 24, M. Šubrtová
Předpoklady
ZS1MK_LSM1 Svět. literatura pro mládež 1
Předpokladem je úspěšné absolvování předmětu Světová literatura pro mládež 1.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen charakterizovat současnou světovou literaturu pro mládež. Dokáže zhodnotit a porovnat vývojové tendence světové literatury s literaturou českou. Je schopen zvolit vhodné literární texty pro vlastní literárněvýchovnou práci.
Osnova
  • Nositelé mezinárodních literárních ocenění: a) Cena Hanse Christiana Andersena b) Cena Astrid Lindgrenové
Literatura
    povinná literatura
  • JUŘÍČKOVÁ, Miluše. Dánská literatura pro děti a mládež. In ŠEBELOVÁ, Zuzana, Athena ALCHAZIDU a Milena ŠUBRTOVÁ. Slovník autorů literatury pro děti a mládež I. Zahraniční spisovatelé. 2007. vyd. Praha: Nakladatelství Libri, 2007, s. 30 - 33, 3 s. I. ISBN 978-80-7277-314-5. info
    doporučená literatura
  • ŠUBRTOVÁ, Milena. Tematika smrti v české a světové próze pro děti a mládež. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 127 s. ISBN 9788021044135. info
    neurčeno
  • MANDYS, Pavel (ed.). 2x101 knih pro děti a mládež. Praha: Albatros, 2013.
Výukové metody
Typ výuky: konzultace. Výklady jsou kombinovány s doporučenou četbou.
Metody hodnocení
Požadavky k ukončení: společná reflexe světové literatury pro mládež (na základě vlastní četby i čítanek užívaných na 1. stupni ZŠ).
Informace učitele
Předmět je doporučován jako hlubší literární průprava ke státním závěrečným zkouškám.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.