PdF:Bi2MP_DPP2 Didaktika přírodopisu 2 - Informace o předmětu
Bi2MP_DPP2 Didaktika přírodopisu 2
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 1/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Libuše Vodová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 15:45–16:30 učebna 2
- Předpoklady
- Bi2MP_DPP1 Didaktika přírodopisu 1 && Bi2MP_DPS1 Didaktika přírodopisu 1
Předmět navazuje na Bi2MP_DPP1 a Bi2MP_DPS1. Pro zápis je třeba mít oba tyto předmět splněny. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student schopen: 1. použít informace z RVP ZV 2. vlastními slovy vysvětlit rozdíly mezi formou a metodou výuky, obsahem a rozsahem učiva, senzomotorickými a individuálními dovednostmi apod. 3. vysvětlit jak je organizována práce učitele - v čem spočívá přípravná, realizační, řídící a diagnostická část výuky. 4. charakterizovat vybrané metody výuky 5. charakterizovat prostředky výuky přírodopisu. 5. formulovat a ve výuce použít didaktické zásady.
- Osnova
- 1. Metody výuky přírodopisu a biologie.
- 2. Aktivizující metody a jejich využití v hodině přírodopisu.
- 3. Prostředky výuky přírodopisu.
- 4. Řídicí fáze výuky.
- 5. Diagnostická fáze výuky.
- 6. Didaktické zásady a jejich aplikace do výuky přírodopisu.
- Literatura
- HERR, Norman. The sourcebook for teachnig science. San Francisco: John Wiley / Jossey-Bass Publishers, 2007, 584 s. ISBN 978-0-7879-7298-1. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004, 380 s. ISBN 807178978X. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jak vnímají a prožívají projektové vyučování žáci a učitelé? In Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. Brno: Paido, 2003, 6 s. ISBN 80-7315-046-8. info
- OBST, Otto. Obecná didaktika. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 159 s. ISBN 8024405555. info
- JANÍK, Tomáš a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Projektové vyučování. Komenský. 2002, roč. 127, s. 2-4. ISSN 0323-0449. info
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 807178253X. info
- TALÁCKOVÁ, Lucie. Vliv stylu vedení učitele na sociální klima třídy. Edited by Martin Vaculík. 2001, 83 s. URL info
- Obecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999, 292 s. ISBN 80-85866-33-1. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- KAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA, 1995, 81 s. info
- ALTMANN, Antonín a František HORNÍK. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985, 217 s. info
- ALTMANN, Antonín. Přírodniny ve vyučování biologii a geologii. Vyd. 2., upr. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972, 133 s. URL info
- ALTMANN, Antonín. Didaktické zásady ve výuce biologii : (kapitola z didaktiky biologie). Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1971, 65 s. info
- ALTMANN, Antonín. Pomůcky pro výuku biologii. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1971, 130 s. info
- ALTMANN, Antonín. Vyučovací metody v biologii : (kapitola z didaktiky biologie). Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970, 229 s. info
- ALTMANN, Antonín. Vyučovací metody v biologii : (kapitola z didaktiky biologie). Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970, 229 s. info
- Výukové metody
- forma výuky: hodina základního typu. výukové metody: přednáška, vysvětlování, demonstrace.
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: písemný test, ústní rozprava, semestrální práce. Kritéria hodnocení: Písemný test - pro splnění testu je třeba z něj získat aspoň 75%. Ústní část zkoušky: obhajoba semestrální práce (plakát) a úkolů ze semináře, zodpovězení otázek z didaktiky přírodopisu. Semestrální práce - tvorba plakátu na téma vybrané rostlinné čeledi.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Před písemným testem je třeba odevzdat uznané materiály ze semináře k Didaktice přírodopisu 2 (Bi2MP_DPS2) a semestrální úkol (plakát). Termín odevzdání těchto materiálů bude specifikován v ISu, tj. bude uveden u každého termínu zkoušky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/Bi2MP_DPP2