PdF:FJ1009 Dramatická výchova ve výuce fr - Informace o předmětu
FJ1009 Dramatická výchova ve výuce francouzského jazyka 2
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/3/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Miroslava Novotná, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ1009/01: Út 16:40–20:10 učebna 19, M. Novotná
- Předpoklady
- Znalost francouzského jazyka - úroveň A2 a více
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na osvojení řečových dovedností ve francouzském jazyce v sólovém i skupinovém projevu, na zvládnutí doplňující a odpovídající mimiky, na rozvoj improvizačních schopností, na pohotovost reakcí v nejrůznějších situacích i na využití dramatické výchovy ve vyučovacím procesu. Velká pozornost je věnována správné dikci, intonaci, hře se slovy, scénickým hrám, improvizacím slovním i pohybovým. Součástí předmětu je interpretace nejrůznějších dramatických textů, osvojení si současných tendencí ve francouzské dramatické tvorbě, poznání různých autorů dramatických textů, včetně autorů her pro děti. Předmět přihlíží k problematice výuky žáků v zájmových kroužcích i v dalších mimoškolních aktivitách. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen vyjádřit se v cizím jazyce k různým tématům v různých modelových situacích.
- Osnova
- 1. Výběr textu. 2. Interpretace krátkých textů. 3. Uvědomění si obsahu slova a jeho vyjádření. 4. Vyjádření pocitů a emocí. 5. Prostorové a časové vnímání, vnímání hrajícího kolegy a kolegů. 6. Hry monologické a dialogické. 7. Pohybová a prostorová interpretace textu. 8. Improvizace na daná témata. 9. Sestavení poetického pásma či krátké hry. 10. Vzájemné hodnocení a pozorování.
- Literatura
- doporučená literatura
- BOAL, A. Jeux pour acteurs et non acteurs. Pratique du théâtre de l’opprimé. 1. vyd. Paris : Hachette, 2004. 307 s. ISBN 2707142174.
- BUTRON, J.-L. a kol. Pièces drôles pour les enfants. Paris : Retz, 2005. 208 s. ISBN 2725624711.
- HERIL, A. MEGRIER, D., Entraînement théâtral pour les adolescents. 1. vyd. Paris : Retz, 1994. 112 s. ISBN 2725619602.
- HINGLAIS, S. Enseigner le français – Par des activités d expressions et de communication. 1. vyd. Paris : Retz, 2001. 96 s. ISBN 2725621305.
- Kolektiv autorů. Clowns, pitres et farceurs en scène – 4/7 ans. 1. vyd. Paris : Retz, 2004. 184 s. ISBN 2725624207
- BOAL, A. Théâtre de l’opprimé. 1. vyd. Paris : Découverte, 1996. 207 s. ISBN 2707125776.
- FONTAINE, F. a kol. Grammaire en scène. 1. vyd. Paris : Retz, 1995. 160 s. ISBN 2725616204.
- HINGLAIS, S. Saynètes et dialogues pour jouer la grammaire française. 1. vyd. Paris : Retz 2001. 123 s. ISBN 2725621100.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Závěrečný (skupinový) projekt, ústní zkouška.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Předmět Dramatická výchova ve výuce francouzského jazyka je rozdělen do svou skupin. V průběhu semestru pracuje první skupina (začátečníci) 75 minut, druhá skupina (zkušenější studenti) rovněž 75 minut. V době zkouškového období se obě skupiny pravidelně scházejí, a to z těchto důvodů: 1) je třeba zajistit kontinuitu v získaných dovednostech a zkušenostech a pokračovat maximálně s prací na textu; 2) pokračováním ve zkouškovém období dosahuje každá skupina oněch požadovaných 3 výukových hodin, které jsou pro ně určeny v době běžícího semestru.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/FJ1009