PdF:FJM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2 - Informace o předmětu
FJM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Krátká, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Zetochová (cvičící) - Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- Skupinové sdílení zkušeností získaných při Učitelské praxi 2. Prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností. Rozšíření profesních kompetencí a saturace profesních potřeb.
- Osnova
- Diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek. Skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele. Reflexe zápisů v pedagogickém deníku. Reflexe portfoliových úkolů. Reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 2.
- Literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. 2. vyd. Praha: Portál, 2002, 380 s. ISBN 80-7178-681-0. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem :co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 51 s. ISBN 80-7290-077-3. info
- Výukové metody
- Skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na výukových blocích. Předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 2)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Evaluace praxe bude provedena v předmětu FJMV_VPxS, který se doporučuje k zápisu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/FJM_VPs2