PdF:HL3MP_IREC Interpretace recitativu - Informace o předmětu
HL3MP_IREC Interpretace recitativu
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D. (cvičící)
MgA. Marek Olbrzymek, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Vladimír Richter (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Richter
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vladimír Richter
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hlasová výchova (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Na základě nabytých znalostí procvičovat specifické rysy interpretace recitativu jako rytmicko-melodického útvaru stojícího v kontrapozici k arii.Na konci tohoto kurzu bude student schopen zpívat recitativo secco /M.Capuana, G.F.Hanedel, G.P.Telemann, A.Draghi /
- Osnova
- artikulační hbitost a přesnost, rytmizace textu, požadavky na srozumitelnost a výrazovou stránku obsahu, vývoj recitativu ve slohových epochách, rec.secco, accompagnato
- Literatura
- Výběr z literatury raného a vrcholného baroka ( G.Carissimi, A.Draghi, J.D.Zelenka, G.F.Händel
- RACEK, Jan. Stilprobleme der italienischen Monodie : ein Beitrag zur Geschichte des einstimmigen Barockliedes. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1965, 309 s. URL info
- RACEK, Jan. Česká hudba : od nejstarších dob do počátku 19. století. 1. vyd. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1958, 333 s. URL info
- RACEK, Jan. Středověká hudba se zvláštním zřetelem k české hudbě gotické : universitní čtení na filosofické fakultě Masarykovy university v Brně : zimní a letní semestr 1945-46. V Brně: Rovnost, 1946, 93 s. URL info
- Výukové metody
- Samotudium repertoiru,teoretická příprava, cvičení
- Metody hodnocení
- interpretační projekt
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/HL3MP_IREC