IMAk10 Specifické vzdělávací potřeby v matematice

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/0/.7. 8 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Předmět bude vyučován, bude-li zapsáno alespoň 30 studentů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem disciplíny je seznámit se s výukou žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v matematice - žáků s poruchami učení, zejména s dyskalkulií a žáků pro matematiku nadaných.
Výstupy z učení
Hlavním cílem disciplíny je seznámit se s výukou žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v matematice - žáků s poruchami učení, zejména s dyskalkulií a žáků pro matematiku nadaných.
Osnova
  • Dyskalkulie, její příčiny a projevy. Reedukační postupy. Individuální vzdělávací program. Vzdělávání žáků s nadáním pro matematiku.
Literatura
  • BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie a další poruchy učení u žáků 2. stupně ZŠ. první. Praha: IPPP ČR, 2006, s. 127-133. ISBN 80-8656-13-5. info
  • ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003, 263 s. ISBN 80-7178-800-7. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie a další poruchy učení v matematice. první. Litomyšl: Jednota českých matematiků a fyziků, 2002, 7 s. ISBN 80-7015-840-9. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ, Milena VAŇUROVÁ a Miloslav BLAŽEK. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. 2000, 93 s. ISBN 80-85931-89-3. info
Výukové metody
Seminář.
Metody hodnocení
projekt, zápočet
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.