SZ2BP_SZP2 Sebezkušenostní příprava na profesi 2

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/1/0. 3x180 minut. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Karla Černá (cvičící)
Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Michovská, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Andrea Poslt (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ2BP_SZP2/01: Pá 8. 3. 13:00–16:50 učebna 73, Pá 22. 3. 13:00–16:50 učebna 73, Pá 10. 5. 8:00–11:50 učebna 73, T. Andrášik
SZ2BP_SZP2/02: Pá 8. 3. 8:00–11:50 učebna 73, Pá 22. 3. 8:00–11:50 učebna 73, Pá 26. 4. 8:00–11:50 učebna 73, T. Andrášik
SZ2BP_SZP2/03: Pá 15. 3. 13:00–16:50 učebna 73, Pá 26. 4. 13:00–16:50 učebna 73, Pá 10. 5. 13:00–16:50 učebna 73, T. Andrášik
SZ2BP_SZP2/04: Pá 15. 3. 8:00–11:50 učebna 75, Pá 22. 3. 8:00–11:50 učebna 75, Pá 29. 3. 8:00–11:50 učebna 75, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP2/05: Pá 15. 3. 13:00–16:50 učebna 75, Pá 22. 3. 13:00–16:50 učebna 75, Pá 29. 3. 13:00–16:50 učebna 75, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP2/06: Pá 26. 4. 8:00–11:50 učebna 75, Pá 3. 5. 8:00–11:50 učebna 75, Pá 10. 5. 8:00–11:50 učebna 75, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP2/07: Pá 26. 4. 13:00–16:50 učebna 75, Pá 3. 5. 13:00–16:50 učebna 75, Pá 10. 5. 13:00–16:50 učebna 75, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP2/08: Pá 22. 2. 8:00–11:50 učebna 33, Pá 1. 3. 8:00–11:50 učebna 33, Pá 15. 3. 8:00–11:50 učebna 33, J. Nehyba
SZ2BP_SZP2/09: Pá 22. 2. 13:00–16:50 učebna 33, Pá 1. 3. 13:00–16:50 učebna 33, Pá 15. 3. 13:00–16:50 učebna 33, J. Nehyba
SZ2BP_SZP2/10: Pá 22. 3. 8:00–11:50 učebna 33, Pá 29. 3. 8:00–11:50 učebna 33, Pá 12. 4. 8:00–11:50 učebna 73, J. Nehyba
SZ2BP_SZP2/11: Pá 22. 3. 13:00–16:50 učebna 33, Pá 29. 3. 13:00–16:50 učebna 73, Pá 12. 4. 13:00–16:50 učebna 73, J. Nehyba
SZ2BP_SZP2/12: Pá 15. 3. 13:00–16:50 učebna 37, Pá 29. 3. 13:00–16:50 učebna 37, Pá 3. 5. 8:00–11:50 učebna 28a, L. Škarková
SZ2BP_SZP2/13: Pá 22. 2. 8:00–11:50 učebna 28a, Pá 15. 3. 8:00–11:50 učebna 28a, Pá 12. 4. 8:00–11:50 učebna 28a, M. Košatková
SZ2BP_SZP2/14: Pá 22. 2. 13:00–16:50 učebna 28a, Pá 15. 3. 13:00–16:50 učebna 28a, Pá 29. 3. 13:00–16:50 učebna 33, M. Košatková
SZ2BP_SZP2/15: Pá 1. 3. 8:00–11:50 učebna 28a, Pá 22. 3. 8:00–11:50 učebna 28a, Pá 29. 3. 8:00–11:50 učebna 28a, M. Košatková
SZ2BP_SZP2/16: Pá 8. 3. 8:00–11:50 učebna 28a, Pá 26. 4. 8:00–11:50 učebna 28a, Pá 10. 5. 8:00–11:50 učebna 28a, L. Škarková
SZ2BP_SZP2/17: Pá 8. 3. 13:00–16:50 učebna 38, Pá 26. 4. 13:00–16:50 učebna 38, Pá 10. 5. 13:00–16:50 učebna 38, L. Škarková
SZ2BP_SZP2/18: Pá 15. 3. 8:00–11:50 učebna 37, Pá 29. 3. 8:00–11:50 učebna 37, Pá 3. 5. 13:00–16:50 učebna 39, L. Škarková
SZ2BP_SZP2/19: Pá 22. 3. 13:00–16:50 učebna 28a, Pá 29. 3. 13:00–16:50 učebna 28a, Pá 5. 4. 13:00–16:50 učebna 28a, K. Černá
SZ2BP_SZP2/20: Pá 26. 4. 13:00–16:50 učebna 28a, Pá 3. 5. 13:00–16:50 učebna 28a, Pá 10. 5. 13:00–16:50 učebna 28a, K. Černá
Předpoklady
SZ2BP_SZP1 Sebezkušenost profese 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 400 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/400, pouze zareg.: 0/400
Jiné omezení: jednotlivé seminární skupiny mají kapacitu 15 studentů
Mateřské obory/plány
předmět má 27 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
• Umožnit studentům reálnou sebezkušenost s vybranými tématy (viz témata semináře) osobnostního a profesního rozvoje skrze zkušenostní učení s důrazem na reflexi. • Vést studenty k postupnému přebírání odpovědnosti za vlastní proces učení. Student po skončení semináře bude: • lépe rozumět vlastnímu procesu sebereflexe ve vztahu k vybraným oblastem (viz témata semináře) • mít více prozkoumaná vybraná témata osobnostního rozvoje a profesního rozvoje (viz témata semináře)
Výstupy z učení
• Umožnit studentům reálnou sebezkušenost s vybranými tématy (viz témata semináře) osobnostního a profesního rozvoje skrze zkušenostní učení s důrazem na reflexi. • Vést studenty k postupnému přebírání odpovědnosti za vlastní proces učení. Student po skončení semináře bude: • lépe rozumět vlastnímu procesu sebereflexe ve vztahu k vybraným oblastem (viz témata semináře) • mít více prozkoumaná vybraná témata osobnostního rozvoje a profesního rozvoje (viz témata semináře)
Osnova
  • 1. Náhled na to jak reflektuji a dávám zpětnou vazbu. 2. Techniky reflektivní praxe na příkladu vlastní zkušenosti. 3. Nastavení nových osobních a profesních cílů – akční plán.
Literatura
  • ROBINSON, K., & ARONICA, L. Ve svém živlu: najděte sami sebe a změňte svůj život. Brno: BizBooks. 2013.
  • Ariely, D. (2009). Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh.
  • STEPHENS, Dale J. Vzdělávejte se po svém. Brno: Flow, o.s. 2013.
  • BUCKLER, Scott a Paul CASTLE. Psychology for teachers. Los Angeles: Sage, 2014, xxiv, 363. ISBN 9781446211144. info
  • LUDWIG, Petr. Konec prokrastinace : jak přestat odkládat a začít žít naplno. Vydání první. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2013, 271 stran. ISBN 9788087270516. URL info
  • WAITZKIN, Josh. The art of learning : an inner journey to optimal performance. 1st pbk. ed. New York: Free Press, 2008, xxi, 265. ISBN 9780743277464. info
  • SCHÖN, Donald A. The reflective practitioner : how professionals think in action. Aldershot: Ashgate, 1991, x, 374. ISBN 9781857423198. info
Výukové metody
Facilitace zkušenostního učení ve skupině s důrazem na reflexi pomocí vybraných metod, které berou v potaz celou osobu učícího (kognitivní, afektivní a konativní aspekty; explicitní i tacitní dimenzi znalostí). Jedná se např. o metody systemické modelování, koučování, aj.
Metody hodnocení
pravidelná docházka studenta na seminář
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020.