XAJp02 Jazyková cvičení a fonologie 2 AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (pomocník)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XAJp02/01: Čt 15:00–16:50 učebna 1, G. Oaklandová
Předpoklady
A2 according to the European Framework of Reference
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Aims: • vocabulary enlargement with the focus on pronunciation (work with texts for listening, reading, writing and speaking to be transferred into Ss personalized portfolio; • strengthening of language skills (grammar, pronunciation) level A2-B1; • developing language skills - level with the focus on the suprasegmental area of pronunciation (i.e. reading, speaking, listening, and writing with understanding).
Výstupy z učení
Aims: • vocabulary enlargement with the focus on pronunciation (work with texts for listening, reading, writing and speaking to be transferred into Ss personalized portfolio; • strengthening of language skills (grammar, pronunciation) level A2-B1; • developing language skills - level with the focus on the suprasegmental area of pronunciation (i.e. reading, speaking, listening, and writing with understanding).
Osnova
  • Phonetics and Phonology: suprasegmental area of English pronunciation - weak forms, linking, rhythm Practical language: Grammar: 1) Present perfect simple and continuous (předpřítomný čas prostý a průběhový); 2) comparatives (komparativy); 3) superlatives (superlativy); 4) infinitive + to (infinitiv + to); 5) verb + ing (slovesa + -ing); 6) auxiliaries (pomocná slovesa). Topics: 7) Feelings (pocity); 8) movement (pohyb); 9) asking for information (dotazování se na informace); 10) taking something back (přebírání věcí zpět); 12) experience (zkušenosti).
Literatura
    doporučená literatura
  • OXENDEN, Clive. New English File - Pre-intermediate. 2011. ISBN 978-0-19-451909-0. info
  • HANCOCK, Mark. English Pronunciation In Use: Elementary. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. ISBN 978-0-340-95877-3. info
Výukové metody
Whole class work - lecture, listening, reading, group work, presentations Language advisory
Metody hodnocení
1) 2 consultations - the first consultation is based on your placement test and on you reading of Laura and Dolly (further plan for your language growth is established in terms of both practical language and pronunciation) - 50 points for the consultations (30 points for the first consultation, 20 points maximum for the next consultation - depending on the progress) 2) placement test - please, watch out for emails from Tamara Váňová and do the test before your first lesson - 20 points 3) oral test - pronunciation - 50 points 4) written test - practical language - 50 points 5) your journal - 30 points (journal is a special notebook - will be further explained)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2827#section-0
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.