PdF:XAJp02 Jazyková cvičení a fonologie 2 - Informace o předmětu
XAJp02 Jazyková cvičení a fonologie 2 AJ
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (pomocník) - Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XAJp02/01: Čt 15:00–16:50 učebna 1, G. Oaklandová
- Předpoklady
- A2 according to the European Framework of Reference
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Aims: • vocabulary enlargement with the focus on pronunciation (work with texts for listening, reading, writing and speaking to be transferred into Ss personalized portfolio; • strengthening of language skills (grammar, pronunciation) level A2-B1; • developing language skills - level with the focus on the suprasegmental area of pronunciation (i.e. reading, speaking, listening, and writing with understanding).
- Výstupy z učení
- Aims: • vocabulary enlargement with the focus on pronunciation (work with texts for listening, reading, writing and speaking to be transferred into Ss personalized portfolio; • strengthening of language skills (grammar, pronunciation) level A2-B1; • developing language skills - level with the focus on the suprasegmental area of pronunciation (i.e. reading, speaking, listening, and writing with understanding).
- Osnova
- Phonetics and Phonology: suprasegmental area of English pronunciation - weak forms, linking, rhythm Practical language: Grammar: 1) Present perfect simple and continuous (předpřítomný čas prostý a průběhový); 2) comparatives (komparativy); 3) superlatives (superlativy); 4) infinitive + to (infinitiv + to); 5) verb + ing (slovesa + -ing); 6) auxiliaries (pomocná slovesa). Topics: 7) Feelings (pocity); 8) movement (pohyb); 9) asking for information (dotazování se na informace); 10) taking something back (přebírání věcí zpět); 12) experience (zkušenosti).
- Literatura
- Výukové metody
- Whole class work - lecture, listening, reading, group work, presentations Language advisory
- Metody hodnocení
- 1) 2 consultations - the first consultation is based on your placement test and on you reading of Laura and Dolly (further plan for your language growth is established in terms of both practical language and pronunciation) - 50 points for the consultations (30 points for the first consultation, 20 points maximum for the next consultation - depending on the progress) 2) placement test - please, watch out for emails from Tamara Váňová and do the test before your first lesson - 20 points 3) oral test - pronunciation - 50 points 4) written test - practical language - 50 points 5) your journal - 30 points (journal is a special notebook - will be further explained)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2827#section-0
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/XAJp02