PdF:ZS1BK_AL3B Literatura pro děti - Informace o předmětu
ZS1BK_AL3B Literatura pro děti - AJ
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavla Buchtová (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BK_AL3B/OS01: Pá 22. 2. 15:00–16:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 1. 3. 15:00–16:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 8. 3. 15:00–16:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 15. 3. 15:00–16:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 22. 3. 15:00–16:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 29. 3. 15:00–16:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 5. 4. 15:00–16:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 12. 4. 15:00–16:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 26. 4. 15:00–16:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 3. 5. 15:00–16:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 10. 5. 15:00–16:50 respirium (5. nadzemní podlaží), P. Buchtová
- Předpoklady
- ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ
-- - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The course is designed as the introduction to children’s literature and its relationship with primary education. The aim of the course is:
1) to explore characteristic genres of children’s literature such as poetry, fairy tales, picture books, fantasy
2) to introduce some typical themes and conventions associated with children’s literature
3) to develop in students the ability to read children’s literature critically
4) to provide theoretical background for using children’s literature in the classroom
5) to stimulate students to become avid readers - Výstupy z učení
- At the end of the course, students will be able to read children’s literature critically, select books of various genres for equipping class library, and choose appropriate methods and activities for using children’s literature in the classroom.
- Osnova
- Syllabus fall 2012
- Nursery rhymes and poetry
- Fairy tales: history of the genre
- Fairy tales: stereotypes in fairy tales
- Fairy tales: subverting the stereotypes
- Storytelling
- Picture books: major authors and illustrators
- Picture books: contemporary themes
- Picture books in the classroom
- Animal stories
- Fantasy and adventure
- Literatura
- doporučená literatura
- HUNT, Peter. An introduction to children's literature. Oxford: Oxford University Press, 1994, 241 s. ISBN 0-19-219261-2. info
- Reynolds, Kimberley, ed. Modern Children' s Literature. An Introduction. Palgrave Macmillan, 2005
- Výukové metody
- Minilectures, seminar discussions
- Metody hodnocení
- Requirements:
80% attendance
Read all the assigned readings
Keep a diary in which you record all written course assignments - both in-class and home assignments
Read at least two children's books in English
Presentation of the book you read
Final interview (discussing books you have read) - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/ZS1BK_AL3B