ZS1MP_AD4B Didaktika 2 - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_AD4B/01: St 11:00–13:50 respirium (5. nadzemní podlaží), I. Hrozková
Předpoklady
ZS1MP_AD4A Didaktika AJ
Didaktika 4A passed.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Modern primary school English teacher and his/her methods in teaching English to young learners. At the end of the course the students should be able to prepare a creative, logical and balanced lesson plan. Students should interpret the acquired knowledge as well as make deductions based on it.
Výstupy z učení
Students understand specific needs of young language learners. Students know and use classroom language and instructions at adequate level. Students are able to design adequate types of activities for young learners. Students understand and apply theoretical principles into their teaching. Students reflect on their experience and develop their professional competences. Students give and get feedback and react positively to it. Students link the theory to the activities they keep in their teaching portfolios and explain teaching principles.
Osnova
  • 1-2) Řečové dovednosti: mluvení. 3-4) Řečové dovednosti: čtení. 5-6) Řečové dovednosti: psaní. 7-8) Slovní zásoba. 9-10) Gramatika u žáků mladšího školního věku. 11-12) Výuka výslovnosti.
Literatura
    povinná literatura
  • Cameron, L. (c2001). Teaching languages to young learners. (xvi, 258 s.) Cambridge: Cambridge University Press
  • Slattery, M. and Willis, J.: English for Primary Teachers. Oxford: OUP, 2006.
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
    doporučená literatura
  • Lojová, G. (2005). Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. (197 s.) Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
  • REILLY, V. and WARD, S. M. Very young learners. Oxford: Oxford University Press, 1997. 195 s. ISBN 0-19-437209-X.
  • HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
    neurčeno
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • DUNN, Opal. Beginning English with young children. Edited by Monica Vincent - Roger H. Flavell. London: Macmillan Publishing, 1983, vi, 89 s. ISBN 0-333-33307-1. info
Výukové metody
class discussions, group projects, presentations, readings, homework
Metody hodnocení
1 Active participation in lessons is expected. 2 Portfolio and oral examination 3 Teaching practice 4 Moodlinka course and contributions in forums after each seminar 5 Reflective writing (2 times)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1862
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.