PVCKC_MGV Management pro vychovatele

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
15 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (přednášející)
Garance
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 15. 2. 14:00–16:50 učebna 36, So 7. 3. 9:00–12:50 učebna 36, So 18. 4. 9:00–12:50 učebna 36, So 16. 5. 14:00–16:50 učebna 36
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
*Školství a školský systém jako obraz stavu společnosti, školská politika EU, nejznámější evropské projekty zaměřené na školství a vzdělávání. *Školská politika ČR. *Národní program rozvoje vzdělávání v ČR a kurikulární dokumenty *Struktura českého školství a vzdělávací systém. *Školský management. *Financování školství. *Marketing školy. *Žákladní školská legislativa. *Evaluace školy, výchovy a vzdělávání. *Řízení provozu školy. *Klima školy a klima třídy. *Spolupráce vedení školy s jinými organizacemi Studenti se seznámí se způsoby vedení týmu pedagogů a řízení pedagogických institucí
Osnova
  • Obsah předmětu: Vzdělávací politika a makrořízení výchovy a vzdělávání. Funkce, etapy a činnosti řízení výchovně vzdělávacích institucí. Osobnost vedoucího pracovníka. Psychologické aspekty řízení školy. Základní právní normy řízení výchovy a vzdělávání v ČR (zákony, vyhlášky). Marketing a škola, školské zařízení. Vnější prostředí školy. Struktura vzdělávací soustavy v ČR. Vnitřní prostředí školy. Klima školy. Kultura školy. Evaluace
Literatura
  • Celoživotní vzdělávání pedagogických pracovníků
  • HAŠKOVÁ, Barbora. Školy nebo vzdělávací instituce dospělých jako centra celoživotního vzdělávání, Celoživotní vzdělávání na Masarykově univerzitě. In Festival vzdělávání dospělých AEDUCA 2007. Vydala Univerzita Palackého. Olomouc: Vydala Univerzita Palackého v Olomouci v roce 2008, 2008, s. 40-42, 60 s. ISBN 978-80-244-1907-7. info
  • EGER, Ludvík. Efektivní školský management. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998, 224 s. ISBN 80-7082-430-1. info
Výukové metody
přednáškový cyklus
Metody hodnocení
esej a test
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.