PdF:XAJp02 Jazyková cvičení a fonologie 2 - Informace o předmětu
XAJp02 Jazyková cvičení a fonologie 2 AJ
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící) - Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XAJp02/01: Po 13:00–14:50 učebna 54, G. Oaklandová
XAJp02/02: Čt 14:00–15:50 učebna 11, G. Oaklandová - Předpoklady
- A2 according to the European Framework of Reference
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Aims: • vocabulary enlargement with the focus on pronunciation (work with texts for listening, reading, writing and speaking to be transferred into Ss personalized portfolio; • strengthening of language skills (grammar, pronunciation) level A2-B1; • developing language skills - level with the focus on the suprasegmental area of pronunciation (i.e. reading, speaking, listening, and writing with understanding).
- Výstupy z učení
- Aims: • vocabulary enlargement with the focus on pronunciation (work with texts for listening, reading, writing and speaking to be transferred into Ss personalized portfolio; • strengthening of language skills (grammar, pronunciation) level A2-B1; • developing language skills - level with the focus on the suprasegmental area of pronunciation (i.e. reading, speaking, listening, and writing with understanding).
- Osnova
- Phonetics and Phonology: suprasegmental area of English pronunciation - weak forms, linking, rhythm Practical language: Grammar: 1) Present perfect simple and continuous (předpřítomný čas prostý a průběhový); 2) comparatives (komparativy); 3) superlatives (superlativy); 4) infinitive + to (infinitiv + to); 5) verb + ing (slovesa + -ing); 6) auxiliaries (pomocná slovesa). Topics: 7) Feelings (pocity); 8) movement (pohyb); 9) asking for information (dotazování se na informace); 10) taking something back (přebírání věcí zpět); 12) experience (zkušenosti).
- Literatura
- Výukové metody
- Whole class work - lecture, listening, reading, group work, presentations
- Metody hodnocení
- Test + oral part
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- PLEASE NOTE! Due to the quarantine in semester Spring 2020, the course has got a specific continuous assessment which is specified in the email/IS. The oral part of the credit test will be held via recordings/videos/videoconferencing - this will be specified and might objectively differ in various courses/cases depending on students´ specific situations. The written test: this test is conducted online in a form of an essay/answering specific course related questions. Students work on this test in their own time and send email to deliver the test to the teacher.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/XAJp02