SZ6104 E-learningové systémy a interaktivní tabule ve vzdělávání

Pedagogická fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Karel Picka, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ6104/01: Út 16:00–17:50 učebna 28, K. Picka
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty pracovat s e-learningovým prostředím, kde budou schopni aktivně vytvářet ucelené e-learningové kurzy. Rovněž se studenti naučí využívat vybraný SW pro tvorbu výukových opor pro interaktivní tabule.
Výstupy z učení
Student po úspěšném absolvování předmětu: - bude schopen vytvořit vlastní e-learningový kurz v systému LMS Moodle - bude znát zásady tvorby distančních opor a e-learningových kurzů; - bude schopen navrhnout obsahovou náplň kurzů včetně efektivního využívání aktivit dostupných v prostředí LMS; - bude ovládat základní správu, konfiguraci a instalaci e-learningového systému - bude schopen tvořit ucelené výukové materiály pro interaktivní tabule; - bude znát zásady a možnosti výuky s využitím interaktivní tabule a další související didaktické techniky; - bude schopen v praxi využít možnosti interaktivních tabulí ve výuce
Osnova
  • 1. E-learnigové systémy v praxi. 2. Autorské prostředí LMS Moodle z pohledu studenta, učitele a správce. 3. Tvorba výukových materiálů dle zásad tvorby distančních studijních opor. 4. Studijní materiály v prostředí LMS Moodle. 5. Stavba kurzů pro sychnronní výuku, asynchronní výuku. 6. Správa kurzů a nastavení z pohledu tutora. 7. Druhy interaktivních tabulí. 8. Interaktivní tabule ve výuce. 9. Multimediální aktivity a interaktivita ve výuce. 10. Interaktivní tabule a hlasovací zařízení. 11. Vzdělávání s využitím interaktivních tabulí.
Literatura
  • DRLÍK, Martin. Moodle : kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 344 s. ISBN 9788025137598. info
  • ROUBAL, Pavel. Počítač pro učitele. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 312 s. ISBN 9788025122266. info
  • SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ a Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
  • SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ a Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
Výukové metody
Praktická cvičení na počítači s potřebným software, distanční vzdělávání, přednáška.
Metody hodnocení
Vypracování distanční opory a interaktivní prezentace.
Informace učitele
http://elmood.ped.muni.cz
Součástí výuky jsou praktické úkoly týkající se stavby e-learningového kurzu. Součástí výuky jsou praktické úkoly týkající se tvorby materiálů pro interaktivní tabule.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024.