PdF:XVVk03 Výtvarná hra a tvořivost - Informace o předmětu
XVVk03 Výtvarná hra a tvořivost
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jitka Novotná (pomocník) - Garance
- Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XVVk03/OS01: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
XVVk03/OS02: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
XVVk03/OS03: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
XVVk03/01: Pá 12. 3. 14:00–15:50 učebna 15, Pá 26. 3. 17:00–18:50 učebna 15, Pá 16. 4. 18:00–19:50 učebna 15, Pá 7. 5. 13:00–14:50 učebna 15, Pá 14. 5. 18:00–19:50 učebna 15, J. Novotná, P. Novotná
XVVk03/02: Pá 5. 3. 13:00–14:50 učebna 15, Pá 12. 3. 18:00–19:50 učebna 15, Pá 23. 4. 16:00–17:50 učebna 15, Pá 30. 4. 18:00–19:50 učebna 15, Pá 21. 5. 18:00–19:50 učebna 15, J. Novotná, P. Novotná
XVVk03/03: Pá 12. 3. 16:00–17:50 učebna 15, Pá 9. 4. 17:00–18:50 učebna 15, Pá 16. 4. 16:00–17:50 učebna 15, Pá 7. 5. 15:00–16:50 učebna 15, Pá 14. 5. 16:00–17:50 učebna 15, J. Novotná, P. Novotná - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-MS)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvoj kreativity a tvůrčího myšlení studenta s uplatněním osvojených výtvarných znalostí a dovedností.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student bude schopen: - experimentovat s výtvarnými prostředky, - uplatnit získané zkušenosti, výtvarné znalosti a dovednosti ve vlastní jedinečné tvorbě a její interpretaci, - realizovat a prezentovat řadu výtvarných experimentů, - hodnotit dílo vlastní i vnímané a základě vybraných hodnotících kritérií (výraz, originalita aj.).
- Osnova
- 1. Tvořivé pojetí výtvarné výchovy. 2. Výtvarná hra a experiment ve výtvarném umění jako inspirace výtvarných činností. 3. Výtvarné hry a experimenty jako prostředek objevování výrazových možností výtvarného jazyka. 4. Možnosti výtvarného vyjádření, rozvoj tvořivého myšlení. 5. Vztah námětu a volby výtvarných prostředků, inspirace pro pedagogickou praxi. 6. Jedinečná výtvarná výpověď - výstup výtvarné činnosti studenta i dítěte předškolního věku.
- Literatura
- Kol. (1996). Tvořivost v práci učitele a žáka. Brno: Paido. Kirchnerová, V. & R. Rubešová (2014). Hravé tvoření pro malá stvoření. Praha: Portál. Kirchnerová, V. & R. Rubešová 2014. Výchova prožitkem. Tvořivé hry a činnosti pro MŠ. Praha: Portál. Smith,
- Výukové metody
- teoretická příprava, praktické tvůrčí aktivity, domácí práce
- Metody hodnocení
- praktické tvůrčí aktivity (v on-line režimu je nutné mít zapnutou kameru a funkční mikrofon), domácí výtvarné realizace a jejich reflexe. Student je schopen: experimentovat s výtvarnými prostředky, uplatnit získané zkušenosti, výtvarné znalosti a dovednosti ve vlastní jedinečné tvorbě a její interpretaci. Realizovat a prezentovat řadu výtvarných experimentů, hodnotit dílo vlastní i vnímané a základě vybraných hodnotících kritérií (výraz, originalita aj.)
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/XVVk03