PdF:SPc322 Poradenství, diagnostika a int - Informace o předmětu
SPc322 Poradenství, diagnostika a intervence v somatopedii I
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/1.3. 16 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPc322/01: Pá 18. 2. 14:00–19:50 učebna 53, Pá 25. 3. 8:00–13:50 učebna 53, Pá 22. 4. 13:00–18:50 učebna 53, D. Opatřilová
- Předpoklady
- 100 % účast
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Doplňující studium k rozšíření odborné kvalifikace podle § 6a odst. 1 písm. b) vyhl. č. 317/2005 Sb. (k získání kvalifikace speciálního pedagoga) a Studium v oblasti speciálně pedagogických věd podle § 2 vyhl. č. 317/2005 Sb. (k získání kvalifikace učitele dětí a žáků se SVP) (program PdF, C-CV)
- Doplňující studium k rozšíření odborné kvalifikace Speciální pedagogiky (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou: charakterizovat poradenské služby pro děti se zdravotním postižením v předškolním věku, specifikovat vývojové zvláštnosti u dětí s postižením, vysvětlit a popsat možné pedagogické intervence
- Výstupy z učení
- Očekávané výstupy: - student zná poradenské služby pro děti v předškolním věku - umí popsat vývojové zvláštnosti u dětí s postižením - umí navrhnout pedagogickou podporu
- Osnova
- • Specifika rané péče u dětí se zdravotním postižením. • SPC – poradenské služby, specifika práce v předškolním věku • Pedagogické poradenství, zásady poradenské intervence • Vývojové zvláštnosti u dětí se zdravotním postižením v předškolním věku • Školní zralost u dětí se zdravotním postižením • Možnosti pedagogické podpory
- Literatura
- povinná literatura
- OPATŘILOVÁ, Dagmar a Zita NOVÁKOVÁ. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 321 s. ISBN 978-80-210-5880-4. info
- NOVOSAD, Libor. Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním : základy a předpoklady dobré poradenské praxe. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 269 s. ISBN 9788073675097. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. dotisk 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 292 s. ISBN 978-80-210-3977-3. info
- NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství. Vyd. 2. Praha: Portál, 2006, 159 s. ISBN 8073671743. info
- VÍTKOVÁ, Marie. Otázky speciálně pedagogického poradenství. 2. vyd. Brno: MSD, spol. s.r.o., 2004, 261 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-86633-23-3. info
- Výukové metody
- seminář, teoretické prezentace, diskuse
- Metody hodnocení
- Písemný test. Test sestává ze 20 otázek, 75% odpovědí musí být správně, účast na seminářích 70%.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/SPc322