PdF:TIc008 Projekty žáků, příprava,vedení - Informace o předmětu
TIc008 Příprava a vedení školních projektů žáků
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 6 hodin + 8 hodin e-learningu. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Martin Kučera (přednášející)
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Vybíral, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TIc008/01: Pá 11. 3. 8:00–13:50 učebna 28, Pá 8. 4. 8:00–13:50 učebna 28, Pá 29. 4. 8:00–13:50 učebna 28, Pá 13. 5. 8:00–13:50 učebna 28, M. Dosedla, Z. Hodis, M. Kučera, P. Vybíral
- Předpoklady
- Znalost oborové didaktiky z oblasti technických předmětů.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- ICT koordinátor (program PdF, C-CV)
- Studium k výkonu specializovaných činností – koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Projektová výuka je považována za velmi efektivní metodu v souvislosti s naplňováním klíčových kompetencí vymezených v RVP. Snaha propojit poznatky z různých oblastí však klade nemalé nároky na tvůrce projektů nejen ve fázi přípravy projektu. Stále častější je proto nasazení ICT a jeho využití v rámci nejrůznějších projektů. Cílem předmětu je seznámit účastníky studia se smyslem a metodikou projektového vyučování s podporou ICT, osvojit si postupy práce s dostupnými nástroji. Pozornost bude věnovaná také příkladům tzv. „Dobré praxe“.
- Výstupy z učení
- Smysl, účel a přínos školních žákovských projektů s využitím ICT. Metodika projektového vyučování a jeho integrace do procesu výuky. Role ICT koordinátora z hlediska správy a technické podpory jednotlivých projektů. Koordinace projektů z různých oblastí, zapojení dalších subjektů jako partnerů.
- Osnova
- Smysl, účel a přínos školních žákovských projektů s využitím ICT. Metodika projektového vyučování a jeho integrace do procesu výuky. Role ICT koordinátora z hlediska správy a technické podpory jednotlivých projektů. Koordinace projektů z různých oblastí, zapojení dalších subjektů jako partnerů.
- Literatura
- KAŠOVÁ, Jitka. Cesta za žákovskými projekty : metodická příručka projektové výuky a zážitkové pedagogiky Prázdninové školy Lipnice : Klíčový rok. Edited by Jana Kindlmannová. 1. vyd. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2013, 149 s. ISBN 9788090550209. info
- HAZLBAUER, Tomáš, Kamila ŠIMŮNKOVÁ PETROVSKÁ a Filip HOTOVÝ. Žákovské projekty : jak dělat projekty, aby je žáci realizovali samostatně. 1. vydání. V Praze: Gemini, 2012, 52 stran. ISBN 9788090529366. info
- Výukové metody
- Samostatná práce, studium literatury.
- Metody hodnocení
- Prezentace vytvořeného projektu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/TIc008