PdF:SPp024 Využití oslabeného vidění v pr - Informace o předmětu
SPp024 Využití oslabeného vidění v praktickém životě
Pedagogická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Bc. Petr Karásek (cvičící)
PhDr. Petra Röderová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/12 - Mateřské obory/plány
- Logopedie (program PdF, B-LOG)
- Logopedie (program PdF, N-LOG)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPZP)
- Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol (program PdF, N-SP2)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SP3S)
- Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 2 - oftalmopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 4 - mentální postižení a poruchy autistického spektra) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika) (program PdF, N-SPZP)
- Cíle předmětu
- Studenti získají informace o orientaci v prostoru a zvládání situací běžného života slabozrakých osob.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu by studenti měli: rozumět zásadám samostatného pohybu a orientace v prostoru slabozrakých osob; znát strategie samostatného pohybu, možností využívání pomůcek.
- Osnova
- Osnova: Samostatný pohyb a orientace v prostoru osob s postižením zraku.
- Využivání bílé hole slabozrakými osobami.
- Pohyb s průvodcem.
- Využívání osobních strategií v samostatném pohybu v interiéru a venku.
- Využívání kompenzačních pomůcek.
- Literatura
- doporučená literatura
- RŮŽIČKOVÁ, Veronika a Kateřina KROUPOVÁ. Pohled na samostatný pohyb a prostorovou orientaci osob se zrakovým postižením. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 177 stran. ISBN 9788024452739. info
- RÖDEROVÁ, Petra, Lea KVĚTOŇOVÁ a Zita NOVÁKOVÁ. Oftalmopedie : texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2007, 125 s. ISBN 9788073151454. info
- WIENER, Pavel. Prostorová orientace zrakově postižených. 3., upr. vyd. Praha: [Institut rehabilitace zrakově postižených UK FHS], 2006, 168 s. ISBN 8023967754. info
- KVĚTOŇOVÁ - ŠVECOVÁ, Lea. Oftalmopedie. In Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, s. 115-117. ISBN 80-85931-51-6. info
- Výukové metody
- teoretická příprava, praktická cvičení venku v t terénní výuka
- Metody hodnocení
- Zápočet studenti získají splněním zadaných úkolů, účast vseminářích je nutná. Esej na téma samostatný pohyb slabozrakých osob/fotodokumentace bariérovosti a bezbariérovosti s ohledem na mobilitu osob se zrakovým postižením.
- Informace učitele
- Výuka probíhá ve spolupráci s Tyfloservisem Brno a střediskem Teiresiás.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2023/SPp024