PdF:SOk160v Repetitorium - Informace o předmětu
SOk160v Repetitorium
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- Informace a kolokvium. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. (přednášející)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Barbara Strobachová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SOk160v/01: So 24. 2. 14:00–15:50 Virtuální místnost, Pá 22. 3. 14:00–16:50 Virtuální místnost, M. Kurowski
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování všech předmětů v daném studijním oboru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 4/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika (program PdF, B-PD)
- Vychovatelství (jednooborový kombinovaný) (program PdF, B-VY)
- Cíle předmětu
- Cílem tohoto předmětu je přimět studenta/tku zopakovat si získané znalosti a dovednosti z vybraných základních teoretických a profilujících předmětů, které absolvoval/a v průběhu bakalářského studia. Tyto znalosti se týkají nejen základní terminologie, významných postav oborů, základních vztahů, ale i propojování znalostí, hledání souvislostí s využitím vyšších myšlenkových operací. Cílem předmětu je připravit studenty na SZZ a její praktické ukázky.
- Výstupy z učení
- - zopakovat a upevnit poznatky z hlavních předmětů
- být schopen propojovat znalosti a získané dovednosti z bakalářského studia
- využít dovedností kritického myšlení, kreativity a třídění znalostí - Osnova
- • Sociální aspekty výchovy, Základy pedagogiky, Pedagogika volného čas, speciální pedagogika
- • Základy psychologie, Vývojová psychologie, sociální psychologie
- • Inkluzivní a globální vzdělávání, Etopedie, Partnerské a respektující přístupy ve výchově, Sociální práce, soc. patologie a politika
- Literatura
- Čeněk, J., Smolík, J., Vykoukalová, Z. (2016). Interkulturní psychologie. Praha: Grada.
- annenbergerová, M. (2016). Průvodce školní inkluzí aneb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Praha: Wolters Kluwer, ČR, a. s.
- Bakošová, Z. (2005). Sociálna pedagogika jako životná pomoc. Bratislava: STIMUl.
- Gulová, L. et al. (2012). Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu. Brno: MUNIPRESS.
- Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. E., Bem, D. J., & Noen-Hoeksema, S. (2012). Psychologie. Praha: Portál.
- Langmeier, J., Krejčířová, D. (1998). Vývojová psychologie. Praha: Grada
- Výukové metody
- Samostudium
- Metody hodnocení
- Test
- Informace učitele
- Odkaz na literaturu výše je pouze orientační. Je třeba vycházet z povinných textů v každém z oborů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SOk160v