SPEXCE2 Speciální pedagogika v mezioborové perspektivě 2

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
2/0/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jitka Halešová (pomocník)
Garance
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SPEXCE2/PrezPred01: Po 12:00–14:50 učebna 1, I. Bytešníková, V. Vojtová, D. Zámečníková
Předpoklady
Studium N-SPZP Speciální pedagogika, N-LOG Logopedie, N-SP2 Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol,
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 19/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100
Jiné omezení: Studenti studijního programu N-SPZP Speciální pedagogika, N-LOG Logopedie, N-SP2 Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům perspektivy různých oborů na speciální pedagogiku, jejich propojení do oboru speciální pedagogika a kontexty vzájemné spolupráce ve prospěch kvality života lidí s postižením/znevýhodněním.
Výstupy z učení
Předmět posiluje profesní kompetence studentů především v oblasti mezioborové komunikace pro poradenskou roli speciálního pedagoga významné. Student získá znalosti důležité pro jeho rozvoj v mezioborové spolupráci, která zastává ve speciální pedagogice významnou roli a může zásadně ovlivnit kvalitu poskytování komplexní intervence. Akcent bude kladen na význam spolupráce speciálních pedagogů s odborníky z lékařských oborů (foniatry, otorinolaryngology, neurology, psychiatry, pediatry a dalšími), psychologických oborů, lingvistických oborů, pedagogických oborů, sociálními pracovníky, pracovníky v poradenských službách a dalšími.
Osnova
  • Předmět je postaven na cyklu přednášek vědců, lékařů, psychologů, sociálních pracovníků, pracovníků ve vězeňství a dalších expertů a to i z řad speciálních pedagogů působících v praxi ve spolupracujících oborech a v nevládních organizacích. V rámci předmětu se studenti seznámí: - s mezioborovým kontextem speciální pedagogiky; - s konkrétními příklady vzájemného prolínání oborů napříč speciálněpedagogickými disciplínami v praxi; - s příklady a mezioborové spolupráce v širokém kontextu.
Výukové metody
V předmětu budou využity cyklus přednášek vědců, lékařů, psychologů, expertů z řad speciálních pedagogů působících v praxi a dalších. V rámci projektu bude zohledněno jak vzájemné prolínání oborů napříč speciálněpedagogickými disciplínami, tak i význam mezioborové spolupráce v širokém kontextu. Akcent bude kladen na význam spolupráce speciálních pedagogů s odborníky z lékařských oborů (foniatry, otorinolaryngology, neurology, psychiatry, pediatry a dalšími), psychologických oborů, lingvistických oborů, pedagogických oborů, sociálními pracovníky, pracovníky v poradenských službách a dalšími. vytvoření platformy bloku expertů, kteří studujícím zpřístupní
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen zápočtem na základě zpracování jednoho úkolu na téma: Význam mezioborové spolupráce ve speciální pedagogice Volba formy je na studentech - skupinové zpracování. Upřesnění ve studijních materiálech a ve výuce. a) esej b) myšlenková mapa c) tematický plakát - poster d) animace, video V průběhu přednášek je vyžadováno i aktivní zapojení studentů do diskuze.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SPEXCE2