PdF:Sop602 Praktické činnosti s moderními - Informace o předmětu
Sop602 Praktické činnosti s moderními technologiemi
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. David Košatka (cvičící)
- Garance
- Mgr. Petr Soják, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SOUHLAS
Předmět se zaměřuje na využití moderních technologií na zážitkových akcích. Studenti se seznámí s využitím hudby a možnostmi střihu a úpravy zvuku. Dále budou pracovat s video a foto záznamem a grafickými editory za účelem prezentace a marketingu. Obecné herní principy budou rozebírány za účelem porozumění a aplikace pojmu gamifikace. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-SOCP)
- Cíle předmětu
- Předmět cílí na praktické dovednosti využití moderních technologií a herních prvků v zážitkové pedagogice. Studenti budou mít možnost si vše prakticky vyzkoušet a osvojit si tak aktivně manipulaci s IT technikou. Zřetel bude brán na hudbu, foto a video a jejich zpracování.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
● využít moderní technologie při zážitkových akcích
● zorientovat se v možnostech moderních technologií a jejich rolí v zážitkové pedagogice
● osvojit si základní gramotnost pro použití techniky
● vyhodnotit rizika spojená s technickým zabezpečením zážitkově orientovaných akcí
● navrhnout užití gamifikace v konkrétním kontextu - Osnova
- • hudba jako atmosférotvorný prvek v zážitkové pedagogice, zvuk a střih
- • video a jeho možnosti
- • fotografie, fotografické styly a postprodukce
- • grafika a vizuální styl
- • webové stránky a prezentace
- • herní principy za využití moderních technologií
- • gamifikace
- Literatura
- SVOBODOVÁ, Marta. Využití nových médií ve výuce, Audiovizuální výchova. In Moderní média a jejich vliv na vzdělávání. 2010. info
- VLACHÝ, Václav. Praxe zvukové techniky. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Muzikus, 2008, 297 s. ISBN 9788086253466. URL info
- Výukové metody
- Přednáška, seminář, praktická výuka, prezentace vlastních projektů, skupinová diskuze.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast, tvorba vizuálního projektu za využití technologií či technické zpracování vybraných aktivit.
- Informace učitele
- Další doporučená literatura / Other sources: Kopeć, J., & Pacewicz, K. (2015). Gamification Critical Approaches. Warshaw: The Faculty of “Artes Liberales”. Pfeiffer, S. (2011). HTML5 - audio a video: kompletní průvodce. Brno : Zoner Press.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/Sop602