PdF:AJ5410 Videoweb - Informace o předmětu
AJ5410 Videoweb
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- This course aims at students of the English department of Faculty of Education with or without teaching practice experience.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Students will:
- improve their ability to observe classroom situations;
- analyze the classroom situations in the context of theoretical knowledge and practical experience;
- develop the ability to critically evaluate the classroom situation and suggest the alternative solutions;
- develop the ability to learn and improve one's teaching through observations and discussions. - Výstupy z učení
- By the end of the course, the students:
- know the basic principles and procedures of analysing the classroom situations;
- can analyze classroom situations drawing from theoretical knowledge and their own experience;
- can adequately critically and constructively analyze the classroom situation in relation to its aims and suggest alternative procedures;
- can critically evaluate suggested alternative procedures in relation to analyzed activity/lesson;
- in the analyzed videosequences can indentify impulses for self-reflection and self-improvement. - Osnova
- 1 Teacher's professional vision.
- 2 Principles of videosequence analysis.
- 3 Teacher questions.
- 4 Teacher questions II.
- 5 Aims of activities in FLT.
- 6 Aims of activities in FLT II.
- 7 Giving instructions.
- 8 Giving instructions II.
- 9 Giving feedback in FLT.
- 10 Giving feedback in FLT II.
- 11 Reflection on learning from videosequences.
- 12 Inspiration for own teaching practice - discussion.
- Výukové metody
- Regular online work in moodlinka, two face-to-face sessions (block option).
- Metody hodnocení
- Attendance at the two face-to-face sessions (compulsory). Completion of all modules in moodlinka (one module per two weeks - compulsory).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- During an Erasmus stay and with an approved individual study plan, students will complete extra lesson analysis tasks instead of attendance.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: odpolední blok 14.00-19.00, sobota 2. března a sobota 11. května 2024.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/AJ5410