PdF:FJ1049 Základy didaktiky 1 - Informace o předmětu
FJ1049 Základy didaktiky francouzštiny 1
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Anna Luběnová Morales (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FJ3S) (3)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům vhled do didaktiky cizích jazyků, respektive didaktiky francouzštiny jako cizího jazyka.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu student dovede vyjmenovat základní lingvodidaktické pojmy, definovat komunikační kompetenci, detekovat různé typy komunikace, aplikovat získané poznatky v praxi.
- Osnova
- 1. Cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer (CECR). Volumes complémentaires. 2. Francophonie et FLE. 3. Compétence de communication. 4. Communication en classe de langue. 5. Unité zéro. Gestion de classe. 6. Fiches pédagogiques.
- Literatura
- povinná literatura
- Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. (2001). Paris: Éditions Didier.
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du franҫais langue étrangère et seconde. 4ᵉ édition. Fontaine: Presses universitaires de Grenoble, 2017, 482 stran. ISBN 9782706126772. info
- doporučená literatura
- Cuq, J.-P. (2003). Dictionnaire didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International.
- Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně do 11 let. (2001). Plzeň: Fraus.
- Kyloušková, H. (2006). La compétence de communication et le CECR. Školní vzdělávací programy na Portálu PdF MU. Brno, Masarykova univerzita.
- Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál.
- Výukové metody
- Interakce. Propojování teoretických poznatků s praxí, využívání aktivizační metody, získávání zkušenosti s konkrétními vyučovacími situacemi.
- Metody hodnocení
- Ukončení - zápočet: Aktivní účast (70 %), test na probraná témata (70 %).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podrobnější informace naleznou studenti ve studijních materiálech předmětu. V případě studijního pobytu v zahraničí, student kontaktuje vyučujícího předmětu před svým odjezdem a domluví se: a) zda mu předmět může být uznán jako "předmět za předmět" (v tom případě doloží vyučujícímu popis obsahu kurzu, který si chce na zahraniční univerzitě zapsat) a následně o tom uvědomí i oborovou koordinátorku Erasmus + b) jakým způsobem bude moci splnit předmět individuálně během svého pobytu v zahraničí nebo po svém příjezdu zpět.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/FJ1049