SZc0028 Oborová didaktika anglického jazyka a literatury 2

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/0/1.7. 20 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (přednášející)
Bc. Tereza Mikulášková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je umožnit studentům:
• porozumět koncepci komunikačního přístupu k výuce cizích jazyků
• analyzovat a upravovat výukové materiály
• kombinovat různé metody a techniky v mikrovýuce a zhodnotit jejich efektivitu
• zvolit vhodné nástroje a metody pro měření pokroku svých žáků a jejich hodnocení
• využít své výukové portfolio k reflexi svého profesního rozvoje
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• používat metody a techniky výuky jazykových prostředků a řečových dovedností, které budou založeny na komunikačním přístupu k výuce anglického jazyka,
• zdůvodnit použití metod a technik s odkazem na teorii a v souladu s cíli výuky,
• vybírat, kriticky hodnotit a upravovat výukové zdroje a autentické materiály pro své hodiny,
• používat řadu nástrojů hodnocení, aby zjistili pokroky svých žáků,
• sestavit své výukové portfolio jako průběžný úkol,
• reflektovat svůj profesní rozvoj pomocí svého portfolia.
Osnova
  • • Introduction. Group formation activities. Revising and recycling. (1 hod.)
  • • Teaching vocabulary. (1 hod.)
  • • Practising vocabulary. (1 hod.)
  • • Teaching grammar. (2 hod.)
  • • Practising grammar. (2 hod.)
  • • Teaching and practising pronunciation. (2 hod.)
  • • Lesson planning. (1 hod.)
  • • Productive skills - teaching speaking. (2 hod.)
  • • Productive skills - teaching writing. (2 hod.)
  • • Receptive skills - teaching listening. (2 hod.)
  • • Receptive skills - teaching reading. (2 hod.)
  • • Integrating skills. (1 hod.)
  • • Discussion with portfolios. (1 hod.)
Literatura
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 052156798X. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994. info
Výukové metody
Semináře s diskusemi ve dvojicích, ve skupinách a celé skupině, domácí příprava s četbou, mikrovyučování. Samostudium
Metody hodnocení
Mikrovyučování. Portfoliový úkol: 3 přípravy na vyučování s reflexí ohodnocené spolužákem dle stanovených kritérií
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/SZc0028