Pd1Z_PDDH Pedag. diagnostika a hodnocení

Pedagogická fakulta
podzim 2000
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Miroslava Novotná (přednášející)
Garance
Mgr. Miroslava Novotná
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Zemanová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Jiné omezení: seminář bude otevřen při minimálním počtu 8 studentů
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Pedagogická diagnostika historický pohled a současné pojetí ped. diagnostiky. Definice ped. diagnostiky, její oblasti a metodologické základy. Diagnostika pedagogického rozvoje žáka. Kognitivní a učevní styl. Diagnostika úrovně a struktury motivačních dispozic žáka. Estotický, tělovýchovný a pracovní rozvoj dětí. Diagnostika třídy, skupiny, dětského kolektivu. Etapy diagnostického procesu. Zpracování,hodnocení a interpretace údajů o třídě. Souhrnné charakteristiky tříd. Speciálně pedagogické příčiny výchovných a vdělávacích obtíží žáka. Pedagogické diagnostické metody, ústní písemné a grafické zkoušky. Kritéria hodnocení a klasifikace Metody rozhovoru, práce s dotazníkem. Didaktický test jako diagnostický nástroj. Standardizované a nestandardizované testy. Příprava testu a způsob jeho vyhodnocení. Hospitační činnost ve třídách prvního stupně. Rozbor hospitační činnosti. Studium dokladů školské dokumentace, konzultace s učiteli.
Literatura
  • Pedagogicko psychologická diagnostika žáka (Variant.) : Pedagogickopsychologická diagnostika žáka. info
  • NOVOTNÝ, Jan, Josef PAVLÍK, Petr KOTYZA a Petr KRÁTKÝ. Diagnostika tělesné zdatnosti, pohybového režimu a zdravotního stavu dětí na školách 2. stupně II. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 1999, 3 s. Zdravotně orientovaná tělesná výchova. ISBN 80-210-2246-9. info
  • LECHTA, Viktor. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin: Osveta, 1995, 267 s. ISBN 80-88824-18-4. info
  • PROCHÁZKA, Miroslav. Hudební schopnosti u dětí s dyslexií a jejich diagnostika. 1994, 123 s. info
  • VENGER, Leonid Abramovič. Diagnostika psychického vývinu dieťaťa v predškolskom veku. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1984, 229 s. info
  • MOJŽÍŠEK, Lubomír. Pedagogická diagnostika : teoretické principy a metody (Přív.) : Pedagogická diagnostika v profesionální orientaci žáků (ZPřív.). Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984, 201 s. info
  • STUDENÁ, Alena. Diagnostika žákovských dovedností v jazykovém vyučování. Edited by Lubomír Mojžíšek. 1971, 104 s. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2000/Pd1Z_PDDH