VV5_DKp1 Dějiny výtvarné kultury 1 přednáška

Pedagogická fakulta
podzim 2002
Rozsah
1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Jiří Havlíček (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Jiří Havlíček
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Marie Keprtová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Přednášky předmětu jsou zaměřeny na vybranou uměleckohistorickou, estetickou, psychologickou, antropologickou a filosofickou problematiku vývoje světového i středoevropského umění. Předmětem zájmu jsou nejen transkulturální vztahy v mezioborových souvislostech nebo proces postupné planetarizace kultury, ale zejména spirituální zdroje umělecké tvorby, významné umělecké osobnosti a interpretace kreativního procesu a artefaktů v průběhu regionálního historického vývoje. Vstupní informace k problematice oboru DVK pro výtvarnou výchovu, respektující interdisciplinární návaznosti pro potřeby zvoleného typu studia. Úvod do fenomenologie mezikulturních vztahů a mimoevropských kulturních okruhů ve vybraných tématech. Významné etapy vývoje výtvarného umění od prehistorie po dvacáté století - první část. Odborný výklad ke zvoleným tématům podle možnosti doprovázen videoprojekcí.
Literatura
  • PIJOAN, José. Dějiny umění. [Sv.]Ş3 [Odeon, 1978] : Historia del arte, tomo 3 (Orig.). Translated by Libuše Macková - Jan Schejbal - Hana Stašková. Vyd. 1. Praha: Odeon, 1978, 333 s. : i. info
  • PIJOÁN, José. Dějiny umění. Translated by Jiří Pechar. Vydání první. Praha: Odeon, 1977, 334 stran. info
  • PIJOAN, José. Dějiny umění. [Sv.]Ş1 [Odeon, 1977] : Historia del arte, tomo 1 (Orig.). Translated by Libuše Macková - Hana Stašková. Vyd. 1. Praha: Odeon, 1977, 334 s. : i. info
Metody hodnocení
Typ výuky: přednáška
Informace učitele
Zápočet (minimálně 50 % aktivní účasti a písemný test).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2001, podzim 2004, podzim 2005.