OP3BK_DKIP Vybrané kapitoly z inženýrské pedagogiky

Pedagogická fakulta
podzim 2004
Rozsah
10 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Předpoklady
Základní znalosti z eduklačních věd.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/150, pouze zareg.: 0/150
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Uvedení do oboru inženýrská pedagogika. Specifické metodologické a teoretické atributy inženýrské pedagogiky. Systém inženýrské pedagogiky. Vzdělávací a výcvikové technologie. Taxonomie cílů. Výcvik a transfer. Vzdělávání ve firmách (s využitím zahraničních zkušeností). Celoživotní vzdělávání, jeho organizace a příprava.
Osnova
  • 1. Inženýrská pedagogika, edukační vědy, základní pojmy 2. Informační báze inženýrské pedagogiky 3. Vzdělávání a řízení 4. Vzdělávání, výcvik a jeho organizace 5. Cíle a jejich taxonomie 6. Alternativní možnosti vzdělávání se edukátorů a edukantů 7. Transfer výcviku a jeho vliv na rozvoj 8. Organizování vzdělávacího programu 9. Metody vzdělávání 10.Kalkulace vzdělávací (výcvikové) činnosti 11.Hodnocení (evaluace) ve vzdělávání 12.Rozvoj managementu ve vzdělávání 13.Prognózy a trendy vývoje celoživotního vzdělávání.
Literatura
  • BELCOURT, Monica a Phillip Charles WRIGHT. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Vyd. 1. Praha: Grada, 1998, 243 s. ISBN 8071694592. info
  • MELEZINEK, Adolf. Inženýrská pedagogika. Translated by Božena Coufalová - Dana Dobrovská, Illustrated by Jiří [pedagog]. Vyd. 2. přeprac. Praha: Vydavatelství ČVUT, 1994, 179 s. ISBN 80-01-01214-X. info
  • Ouroda, S. Oborová didaktika, Brno: MZLU, 2000.
Metody hodnocení
Požadavky: Zpracování zápočtové práce. Ukončení: Zápočet.
Informace učitele
Podmínky úspěšného absolvování: - 75 % docházka - zpracování seminární práce (obsah dle dohody s vyučujícím). Literatura doporučená ke studiu: Belcourt,M. Wright,P,C. Vzdělávaní pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada, 1998. Melezinek,A. Inženýrská pedagogika. Praha: ČVUT, 1994. Drienski,D. Úvod do inžinierskej pedagogiky. Bratislava: STU, 1999. Fišer,V. Základy inžinierskej pedagogiky. Košice: TU, 1993. Ouroda, S. Oborová didaktika. Brno: MZLU. 2000.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013.