AJ_SLD Výuka anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení

Pedagogická fakulta
podzim 2005
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Dr. Rita Chalmers Collins (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
Po 15:30–17:05 učebna 12, St 15:30–17:05 učebna 64
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course will examine theories and techniques for teaching English as a foreign language to learners with specific learning disabilities. Information, resources and examples of teaching methods used in the United States will be provided. Students will examine ways to integrate valuable practices into classroom settings.
Osnova
  • This class meets weekly. Each session will include a warm-up exercise, brief lecture, group activity and a dialogue journal. Students will complete one written essay and a group oral presentation. Articles will be posted on the Internet for supplemental reading. WEEK TOPIC 1 Introduction and overview 2 Defining Learning Disabilities 3 Some applicable theories 4 General US classroom practices (SLD) 5 Classroom accommodations 6 Teaching EFL to SLD population 7 Testing and documentation 8 Teaching methods 9 Classroom accommodations 10 Current methods in Czech schools 11 Comparison of methods and theories 12 Review and wrap-up
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009.