PdF:SV4BP_FiV Philosophy of Education - Course Information
SV4BP_FiV Philosophy of Education
Faculty of EducationAutumn 2005
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Tomáš Dvořáček, DiS. (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková - Timetable
- Tue 8:30–9:15 učebna 35
- Prerequisites (in Czech)
- Předmět je určen studentům bakalářského studia sociální pedagogiky zam. na volný čas
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social and Free Time Education (programme PdF, B-PD)
- Course objectives (in Czech)
- Filozofie výchovy jako disciplína, která klade zajímavé a inspirující otázky, které se dotýkají existence člověka a výchovného působení na jedince a společnost, filozofie výchovy a vědecké bádání v pedagogice, soudobé teorie vzdělávání, filozofie výchovy a historie pedagogiky, vybrané pedagogické směry.
- Syllabus (in Czech)
- Filozofe výchovy jako spekulativní věda, její pojetí a úkoly Etologická východiska, souhrn nejzávažnějších okolností současného světa Vybrané teorie vzdělávání, základní charakteristiky Přehled pedagogických směrů, zejména období 20. století Existencionální přístup a fenomenologie v otázkách výchovy Hnutí nové výchovy Antipedagogika Pozitivismus a neopozitivismus Duchovědné směry v pedagogickém myšlení, pedagogika kultury Česká filozofie výchovy J.A.Komenský, herbartismus, fenomenologie, socialistická pedagogika Evoluční teorie a filozofie výchovy, darwinismusmarxistická a socialistická pedagogik
- Assessment methods (in Czech)
- Základní témata ke zkoušce Úkoly filozofie výchovy v současné pedagogice Soudobé teorie vzdělávání stručný přehled a charakteristika jednotlivých směrů současnosti Pedagogické směry 19. a 20. století stručná charakteristika jednotlivých směrů a jejich představitelů: - pedagogika kultury, existencialismus a positivismus, hnutí nové výchovy, pragmatismus, fenomenologie, křesťanské koncepce vidění světa Filozofie výchovy významné osobnosti: J. Patočka, J. A. Komenský, T. G. Masaryk, W. Brezinka
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2005/SV4BP_FiV