PdF:AJ2RC_DI3A Didaktika 2 - Informace o předmětu
AJ2RC_DI3A Didaktika 2
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/0/24. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Předpoklady
- Successful passing of
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- The subject deals with teaching listening, speaking, reading and writing, also with teaching pronunciation, teaching grammar and teaching vocabulary to 10-15 year-old students. It offers suitable teaching techniques and attitudes.
- Osnova
- 1 Skills, theoretical background. 1 Listening 2 Teaching listening, skimming, scanning 3 Other methods, predicting, summarizing, classifying. 4 Speaking 5 Teaching speaking, questioning, discussion 6 Other methods, problem solving, role playing 7 Reading 8 Teaching reading, skimming, scanning 9 Other methods, summarizing, predicting, classifying 10 Writing 11 Teaching writing, short and longer responses 12 Other methods,completing, speculating 13 Teaching English pronunciation, pronunciation goals, building awareness and concern for pronunciation 14 Teaching grammar, verbs and verb tenses, Reported speech, indirect questions, adverbs 15 Teaching vocabulary, Focussing on form, focussing on meaning
- Literatura
- WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- DOFF, Adrian a Christopher JONES. Language in use : a pre-intermediate course : teacher's book. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, 144 s. ISBN 0521378532. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- DOFF, Adrian. Teach English : a training course for teachers : teacher's workbook. Cambridge: Cambridge University Press, 1988, iv, 139. ISBN 0521348633. info
- UR, Penny. Teaching, listening, comprehension. Cambridge: Cambridge University Press, 1984, x, 173. ISBN 0521287812. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zápočet
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/AJ2RC_DI3A