AJPV_KAMZ Kultura anglicky mluvících zemí

Pedagogická fakulta
podzim 2006
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
Čt 12:30–13:15 učebna 59
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je uvědomění rozdílů v kulturních projevech vyjadřovaných v komunikaci mezi členy jedné kulturní skupiny a mezi různými kulturními skupinami. Dále pak osvojení dovedností reflexe vlastních, kulturně specifických projevů a schopnost tyto srovnávat s kulturními projevy anglicky mluvících zemí. Důležité je vytvoření kladného postoje k jiným kulturám na základě tolerance a respektu.
Osnova
  • 1. Kulturní skupina a její kulturně specifické sebevyjádření 2. Vytváření stereotypů a stigmatizace jiných kulturních skupin 3. Rozdílnost kulturních projevů v jazyce, komunikaci a chování 4. Vědomí vlastních kulturních hodnot 5. Sdílení hodnot v rámci kulturní skupiny a jejich v rozdílnost multikulturním kontextu 6. Svoboda jako kulturní hodnota Američanů 7. Komparace českých a amerických kulturních hodnot 8. Komparace americké a české koncepce rodiny, vzdělání a práce 9. Respekt a tolerance v dnešním globálním a multikulturním světě
Literatura
  • GUDYKUNST, William B. Bridging differences : effective intergroup communication. 4th ed. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2004, xvi, 425. ISBN 0761929371. info
  • MELLUCI, Alberto. The playing self :person and meaning in the planetary society. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, vii, 177 s. ISBN 0-521-56401-8. info
  • STEWART, Edward C. a Milton J. BENNETT. American cultural patterns :a cross-cultural perspective. Yarmouth: Intercultural Press, 1991, xiii, 192. ISBN 1-877864-01-3. info
  • TOMALIN, Barry a Susan STEMPLESKI. Cultural awareness. First published. Oxford: Oxford University Press, 1993, 160 stran. ISBN 0194371948. info
Metody hodnocení
TO EARN THE CREDITS, STUDENTS MUST MEET THE FOLLOWING 3 REQUIREMENTS: 1. ACTIVE CLASS PARTICIPATION Be ready in class to respond to questions the teacher will ask on the corresponding study materials in all the topic 11 topics. You are strongly advised to print out the study materials. You should also bring copies of the materials to each of the classes - one copy per pair of students is enough. 2. DO ALL THE QUIZES There are 4 'Test yourself' quizes in the course. The quizes are designed for students to test their understanding of the particular topics. Students will be checked if they regularly fill in the tests. Scores students gain from doing the quizes will not count towards the overall evaluation of their work. 3. DO 4 WRITTEN ASSIGNMENTS/TASKS There are 4 written assignments with questions you have to answer. A deadline is set for each assignment. For the due dates see the 'Written Assignment...' under particular topics. 30 % of all points will be deducted from each assignment that will be submitted after the deadline. The maximum pass for all the 4 tasks is 46 points. In order to meet the requirements, students need to earn minimum 32 points from all the assignments.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://www.ped.muni.cz/weng/moodle
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, jaro 2007.