PdF:SC4MK_MARK Marketing - Informace o předmětu
SC4MK_MARK Marketing
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/0/1. 10 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Aleš Sekot, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Nováčková - Předpoklady
- Individuální studium povinné literatury. Základní orientace v elektronických dokumentech. Písemné zpracování vybraného problému marketingové komunikace.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD, směr Čtvrtý modul)
- Cíle předmětu
- Sociální dimenze transformace, předmět funkce a význam marketingu v soudobém světě, specifické oblasti tržního prostředí, formy distribuce, různost prostředí marketingové činnosti, význam veřejnosti a veřejného mínění, možnosti a meze public relations, podstata reklamního působení, vztah reklamy, public relations a marketingu, předpoklady vývoje reklamního odvětví, vztah výrobku a reklamy, vymezení úlohy managementu.
- Osnova
- Předmět, funkce a sociální aspekty marketingové komunikace. Organizační formy tržní konkurence. Základní marketingové koncepce. Princip segmentace trhu. Skladba marketingového mixu. Hlavní známé zákonitosti marketingu. Tržní perspektiva v procesu regionální a globální integrace. Podstata etiky podnikání. Smysl, obsah a podstata pěstování vztahů s veřejností. Principy krizové komunikace s veřejností. Tvorba image a goodwillu. Základní klasifikace třídění reklamy. Zásady autorské reklamní práce. Vymezení úlohu managementu na pozadí měnících se požadavků trhu. Vztah úspěšnosti a prospěšnosti podniku. Měřítka manažerských schopností.
- Literatura
- Náhradní obsah: KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Bratislava: VŠE, 1992. ISBN 80-08-02042-3.
- MARUANI, L. Abeceda marketingu.Praha: Management Press, 1995. ISBN 80-85103-95-0.
- FIALOVÁ, H., TOMEK, G. Malý slovník marketingu. Karviná: Economix, 1994. ISBN 1546-4-6.
- KUNČAR: Marketing pro všechny. Krnov: Slakon, 1998. ISBN 80-901211-0-1.
- ROLNÝ, I. Etika v podnikové strategii. Boskovice: Albert, 1998. ISBN 80-85834-53-7.
- BRANNAN, T. Jak se dělá účinná reklama. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85603-99-3.
- RIES, A. TROUT, J. 22 věčných zákonů marketingu. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-39-5.
- DRUCKER, P. Řízení v době velkých změn. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-65943-78-6.
- BLACK, S. Nejúčinnější propagace public relations. Praha: Grada Publishing, 1994. ISBN 80-71-69-106-2.
- NĚMEC, P. Public Relations: Komunikace v krizových a konfliktních situacích. Praha: Management Press, 1999. ISBN: 80-85943-66-2.
- OGILVY, D. O reklamě. Praha: Management Press, 2000.
- Metody hodnocení
- Výuka: přednášky. Ukončení: zápočet na základě splnění úkolů zadaných sylabem (viz předpoklady předmětu).
- Informace učitele
- OKORUHY K UKONČENÍ PŘEDMĚTU: Pojem sociální transformace. Charakteristika dnešního volného trhu. Podstata tzv. společnosti organizací. Úloha právního systému v podmínkách volného trhu. Podstata marketingu. Organizační formy tržní konkurence. Základní marketingové koncepce. Skladba marketingového mixu. Podstata etiky podnikání. Historický vývoj a dnešní styl public relations. Podstata firemní kultury. Historický vývoj a funkce reklamy. Předpoklady účinnosti reklamního působení. Základní obsah zlatých pravidel reklamy. Důvody renesance tiskové reklamy. Úkoly manažerů v kontextu podnikové etiky.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/SC4MK_MARK