AJB_TPI Problémy výukové praxe

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
In the first block the students will reflect on their teaching practice, share both their expertise and their problems. They will investigate what they can do to develop their practical teaching skills. They will create an action plan for the development in a certain area. Then they will try to introduce changes gradually into their teaching. In the second block the students will reflect on the process and results of the introduction of the innovations.
Osnova
  • - reflection based on the EPOSTL (European Portfolio for Students of Teaching Foreign Languages) - observing and analyzing lessons - sharing experience - writing a teaching journal - planning focused lessons - reading literature
Literatura
  • EPOSTL
  • GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
  • WAJNRYB, Ruth. Classroom observation tasks : a resource book for language teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press, 1992, viii, 145. ISBN 0521407222. info
Metody hodnocení
Students are expected to write their teaching journal , they will record two lessons with the reflections (one at the beginning of the project where they identify the problem area and one at the end of the project after implementing some changes).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 2 dopolední bloky, 8. října (pondělí) a 7. prosince (pátek).
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015.